اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

غربالگری سرطان سینه در کرمان انجام می‌شود

مدیرکل سلامت استان کرمان گفت: برای نخستین‌بار در ایران، غربالگری سرطان سینه در کرمان انجام می‌شود.

غربالگری سرطان سینه در کرمان انجام می‌شود

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: غربالگری سرطان سینه در کرمان برای نخستین‌بار در ایران انجام می‌شود و زنان 35 سال تا 69 سال کرمانی مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی از شکل‌گیری تیم علمی در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: سرطان پستان شایع‌ترین نوع بدخیمی بین زنان ایرانی بوده و از طرفی راه‌های غربالگری و شناسایی آن بسیار ساده و در دسترس است.

مدیرکل سلامت استان کرمان عنوان کرد: نخستین غربالگری سرطان سینه در ایران در کرمان توسط مراکز درمانی علوم پزشکی و بیمه سلامت در دست اجرا است.

جعفری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری تمام زنان 35 سال تا 69 سال کرمانی را مورد غربالگری سرطان سینه قرار دهیم، افزود: در این غربالگری مواردی که در مراحل اولیه هستند و همچنین میزان شیوع این بیماری در استان کرمان را شناسایی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: در غربالگری سرطان سینه برای شناسایی عامل‌های ریشه‌ای این بیماری و رفع آنها اقدام می‌کنیم.

جعفری با بیان اینکه غربالگری سرطان سینه از این به بعد به صورت سالانه تداوم می‌یابد، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح زنان کرمانی در این مسیر اطمینان خاطر کسب می‌کنند که سالانه به روش ساده و ارزان می‌توانند مورد غربالگری قرار گیرند.

وی گفت: حدود 90 مطالعه روز دنیا توسط هیئت علمی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برای انجام غربالگری سرطان پستان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه از هفته جاری ارائه آموزش به عوامل اجرایی طرح غربالگری سرطان پستان در کرمان انجام می‌شود، ابراز داشت: استان کرمان امکانات لازم برای انجام غربالگری سرطان پستان را دارد.

جعفری بیان داشت: فاز نخست غربالگری سرطان سینه در روستاها به علت در دسترس‌تر بودن زنان روستایی انجام می‌شود و زنان شهری در فاز دوم مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ذائقه مردم کرمان متمایل به شوری است، گفت: این ذائقه موجب افزایش فشار خون در بین مردم کرمان شده است.

جعفری ابراز داشت: آموزش به نانوایان برای کاهش مصرف نمک در نان در دستور کار اداره کل بیمه سلامت استان کرمان قرار دارد و یک هزار و 500 شاگرد شاطر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/80019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول