اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج):

دیابت عامل مهم نابینایی و نارسایی کلیه است

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) رشت با بیان اینکه دیابت عامل قطع عضو یک‌میلیون نفر در سال است، گفت: دیابت مهم‌ترین عامل نابینایی و نارسایی کلیه است.

دیابت عامل مهم نابینایی و نارسایی کلیه است

اسماعیل عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت دیابت، اظهار کرد: طبق اعلام این سازمان اکنون در جهان 380 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که تا سال 2030 به 700 میلیون نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ایران 7 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند، افزود: استان یزد بالاترین آمار مبتلایان به دیابت را دارد.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) دیابت را عامل قطع عضو یک میلیون نفر در سال ذکر کرد و گفت: درمان بیماران دیابتی 9 هزار میلیارد ریال بار مالی برای دولت به همراه دارد که در صورت پیشگیری می‌توان این مبلغ را برای ساخت ورزشگاه‌ها و مدارس در کشور هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: از هر 5 نفر افراد بالای 30 سال یک نفر دیابت دارد و این بیماری مهم‌ترین عامل کوری و نارسایی کلیه است.

عرب با اشاره به راه‌اندازی مرکز لیزرتراپی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) رشت، از شبانه‌روزی شدن خدمات این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد.

وی یادآور شد: حدود سه ماه دیگر فضایی در این بیمارستان در اختیار انجمن حمایت از بیماران دیابتی قرار می‌گیرد تا گروه پیشگیری و درمان در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) رشت به حساسیت درمان و مراقبت از بیماران دیابتی اشاره کرد و متذکر شد: هر کس در این راه گام بردارد حرکتی انسان‌دوستانه و ایثارگرانه به جامعه ارائه داده است.

انتهای پیام/2300/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول