اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

تاکید رهبر معظم انقلاب بر همگانی کردن بهره‌گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از حدیث گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر همگانی کردن بهره‌گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر همگانی کردن بهره‌گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار با مدیر مسئول و جمعی از پژوهشگران موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه (ع) گفت: در کارهای معرفتی و حدیثی، تاکید رهبر معظم انقلاب همگانی کردن بهره‌گیری از حدیث در سطوح مختلف جامعه است.

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث افزود: باید از معارف عمیق قرآنی و حدیثی، متناسب با میزان دریافت سنین مختلف و گروه‌های گوناگون از مردم، خوراک‌های فرهنگی ایجاد کنیم و این کار نیز از امور مهم و دشواری است که نیازمند اشراف بر معارف و نیز اصول هنری و جامعه شناسی و نیز روان شناسی مخاطب است.

وی با تاکید بر اهمیت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در معاونت فرهنگی موسسه دارالحدیث برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی صورت گرفته که بر اساس آن با بهره‌گیری از جذابیت‌های گوناگون، سطوح مختلفی برای آشنایی و انس بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با احادیث و روایات در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری ضمن با اهمیت خواندن ارتباط دست‌اندرکاران امور فرهنگی با مردم بیان داشت: ارتباط با سطوح مختلف جامعه بسیار مهم است، از آن جهت که دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی می‌توانند بازخورد کارهای خود را در سطوح مختلف جامعه ببینند نه اینکه تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌های آنان از کارهای فرهنگی، صرفاً بازخوردهای یکسری از خواص جامعه باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با آرزوی موفقیت بیشتر برای مدیران، پژوهشگران و سایر اعضای موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) خاطر نشان کرد: از علائم قبولی کار نزد خدای متعال، برکت پیدا کردن کارها و رواج آن در جامعه است که ان‌شاء‌الله امیدواریم با اهتمامی که در این خصوص وجود دارد، شاهد بالندگی و رشد بیشتر این مجموعه در راستای تحقق اهداف بلند و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی‌نسب، مدیر موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه (ع) در آغاز این دیدار با ارائه گزارشی، گفت: تاکنون در این موسسه 66 عنوان کتاب و در بیش از یک میلیون جلد منتشر شده است.

وی ده‌ها طرح در حال پژوهش و اجرای 32 طرح فرهنگی در مدارس و مساجد را از جمله محورهای کارنامه فرهنگی موسسه فرهنگی، تحقیقاتی و انتشاراتی نورالائمه(ع) برشمرد.

در این جلسه هدایای برندگان مسابقات فرهنگی ـ مذهبی که توسط این موسسه برگزار شده بود، توسط آیت‌الله محمدی ری‌شهری به برندگان اهداء شد.

انتهای پیام/2462/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول