اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری:

سیاست کنترل جمعیت کشور، دچار افراط و تفریط شد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از تصویب سیاست کنترل جمعیت و تنظیم خانواده در ایران متاسفانه این سیاست به افراط و تفریط کشانده شد.

سیاست کنترل جمعیت کشور، دچار افراط و تفریط شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد اظهار کرد: انتصاب اسماعیل ایدنی را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تبریک می‌گویم و از زحمات محمد حسین سرمست تشکر می‌کنم.

وی به هفته گذشته که در جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری بودند اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه مقام معظم رهبری دغدغه مهم مملکت را بحث تنظیم خانواده و کنترل جمعیت عنوان کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بعد از جنگ به دلیل هراس از انفجار جمعیت، سیاست جامعه به سوی کنترل جمعیت و تنظیم خانواده بود که این سیاست تصویب و به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سیاست کنترل جمعیت به افراط و تفریط کشانده شد اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سال 68 فرمودند به مسئولین باید تذکر داده شود در بحث کنترل جمعیت دچار افراط و تفریط نشوند.

حیدری اضافه کرد: الگوی رهبر برای خانواده 6 نفر بود اما متاسفانه جامعه به سوی یک یا دو بچه کافی است پیش رفت و این مسئله باعث شد بعد از ربع قرن نتایج بسیار خطیر و تکان دهنده‌ای را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با این سیاست جمعیت ایران رو به پیری می‌رود تصریح کرد: طبق آمار تا سال 95 نرخ رشد جمعیت در ایران به صفر می‌رسد و بعد از آن منفی خواهد شد به گونه‌ای که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال 1415 جمعیت ایران به 45 میلیون نفر تنزل می‌یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این پیری جمعیت باعث نابودی کشور می‌شود که نتیجه‌ای غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در ایران مذهب شیعه و سنی وجود دارد بیان کرد: ترکیب جمعیت ایران از نظر مذهبی تا قبل از دوران صفویه سنی بود اما به برکت وجود صفویه ملت ایران با رغبت شیعه شدند و مذهب رسمی کشور شیعه اثنی‌عشری شد.

حیدری با بیان اینکه در زمینه افزایش جمعیت مناطق سنی‌نشین کشور برخلاف سیاست کشور به سوی افزایش جمعیت حرکت کردند گفت: در زمانی که سیاست کشور مبنی بر کنترل جمعیت بود علمای اهل سنت فتوا دادند که تنظیم خانواده حرام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این توطئه‌ای است که دشمنان برای ما ریختند و یونسکو مردم ایران را به کنترل جمعیت تشویق می‌کرد و ما نیز سیاست آن‌ها را اجرا کردیم.

وی ضمن هشدار در این زمینه عنوان کرد: امیدواریم دولت جدید این مسئله را جدی بگیرد و به گونه‌ای نباشد که در دوران جمهوری اسلامی شاهد کاهش جمعیت شیعه کشور باشیم.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول