اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بصیرتی شهرستان باشت عنوان شد

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در گرو ایجاد فضای دوستی و محبت

دبیر ستاد امر به معروف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فضای دوستی و محبت را می‌طلبد.

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در گرو ایجاد فضای دوستی و محبت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، نشست بصیرتی شهرستان باشت عصر امروز با حضور اصغر حبیبی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی، بهروز قلی‌زاده فرمانده سپاه ناحیه باشت، خانواده‌های معظم شهدا و جمع کثیری از مردم شهر باشت در محل مسجدالنبی این شهرستان برگزار شد.

اصغر حبیبی در این نشست که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر قوام‌بخش واجبات الهی است.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مستلزم اعمال فرهنگ خاصی است، افزود: زمانی که در فضای جامعه بوی محبت و دوستی استشمام شود مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر هموار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا باید فهم عمومی همراه با اراده جمعی در جامعه و میان مردم به وجود آید تا با یک نظارت عمومی فضا را امن و سالم سازد.

حبیبی با اشاره به اینکه در زمان امروز تنها الفاظی از این امر مهم و واجب در میان جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به علت ناآگاهی از اهمیت و جایگاه والا و عظیم امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام و جامعه اسلامی باخبر نبوده و به علت ترس از عکس‌العمل احتمالی افراد و بی‌تفاوتی در برابر سرنوشت سایر افراد نسبت به این واجب الهی کوتاهی می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب و مراحل مشخصی از جمله قلب، تذکر لسانی به رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی است که از ضروری‌ترین مسائل اجتماعی اسلام و یک وظیفه بزرگ بر گردن عموم مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه جامعه به منزله پیکره انسانی است که هر یک از اجزای آن اهمیتی دارد و نبود یک عامل بر سایرین نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت، تصریح کرد: اجرای برخی از واجبات گستره بسیار بزرگی دارد که مشارکت و حضور عموم را می‌طلبد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عاملان امر به معروف و نهی از منکر باید با محبت و به صورت دلسوزانه با افراد عمل کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید حرکت و رفتاری آینه‌وار داشته باشد و به تناسب رفتار افراد با آنان برخورد شود.

 انتهای پیام/82007/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول