اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زیراب در سوادکوه:

بصیرت باعث تشخیص راه حق می‌شود

امام جمعه زیراب در سوادکوه با اشاره به تفاوت بین عالم و جاهل، گفت: بصیرت موجب تشخیص راه حق می‌شود.

بصیرت باعث تشخیص راه حق می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع)، گفت: نجات مردم و جامعه از جهل و نادانی به عنوان مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) در قیام کربلا بوده است.

امام جمعه زیراب با تأکید بر اینکه بصیرت و آگاهی موجب می‌شود تا انسان راه درست را تشخیص دهد، افزود: امام صادق (ع) در زیارت اربعین، نجات بندگان از بی‌خردی و سرگشتگی را از اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآن و روایات اسلامی معنای جهل، بی‌خردی است؛ نه نادانی، خاطرنشان کرد: جهل در آیات و روایات در برابر عقل به کار برده می‌شود و عالم کسی است که علم او بر اساس عقل باشد؛ اگرچه خواندن و نوشتن را نداند و جاهل کسی است که فکر و عمل او باطل باشد هر چند همه علوم را بداند.

رضایی تصریح کرد: جهل و نادانی در آیات قرآنی به عنوان دلیل انحراف و انجام گناهان بیان شده است.

* مسئولان کشور برای قرآنی بودن فرهنگ عمومی مسئولند

حجت‌الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه سوادکوه نیز با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) درباره صلح، گفت: کسانی که بین مردم صلح و دوستی برقرار می‌کنند از مقربان الهی هستند.

امام جمعه شیرگاه با اشاره به انکار دین و اسارت خانواده رسالت توسط یزید، بیان داشت: خداوند به گناهکاران غیرقابل بازگشت میدان‌داری دنیا را می‌دهد و افزایش گناهان برای آنان عذاب بیشتری به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خو گرفتن با گناه خطرناک است، عنوان کرد: به نقل از امام حسین (ع) کسی که ما را دوست دارد انتقاد کند و دشمنان برای دشمنی تنها از ما تعریف می‌کنند.

مهدوی با اشاره به دیدار شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری، اذعان داشت: همه دستگاه‌ها و مسئولان کشور برای قرآنی بودن فرهنگ عمومی مسئولند.

خطیب جمعه شیرگاه با انتقاد از اینکه جامعه از فرهنگ قرآنی در حال فاصله گرفتن است، عنوان داشت: برخی از رسانه‌ها و گویندگان از فرهنگ قرآنی فاصله گرفته‌اند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح، تصریح کرد: محور قرار گرفتن قرآن توسط حوزه و دانشگاه موجب وحدت می‌شود.

 * وحدت حوزه و دانشگاه باید مورد اهتمام قرار گیرد

حجت‌الاسلام احمد قربانی نیز در خطبه های نماز جمعه پل سفید سوادکوه با اشاره به جایگاه کلمات در جامعه و ادیان، ابراز داشت: برخی از کلمات مانند الله و تقوا جایگاه رفیعی در دین دارد که افراد باید در به کار بردن آن دقت نظر داشته باشند.

امام جمعه پل‌سفید با اشاره به روز دانشجو و سالروز شهادت استاد مفتح، یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه باید مورد اهتمام قرار گیرد و شهادت استاد مفتح توسط گروه فرقان که دست پرورده اسرائیل و انگلیس بوده است بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه می‌افزاید.

وی با اشاره به روز پژوهش، خاطرنشان کرد: جوانان در زمینه پژوهش تلاش کنند و مسئولان نیز کمک‌های لازم را به آنها انجام دهند.

قربانی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای منافع گسترده مادی و اقتصادی برای کشورهای غربی و آمریکا به دنبال داشته است و آنها موافق استفاده ایران از آن نیستند، ابراز داشت: دانشمندان ما به فناوری هسته‌ای دست یافتند که موجب خشم دشمنان شده است.

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی مازندارن نیز در نماز جمعه پل سفید حضور داشت.

انتهای پیام/86015/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول