اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن شده است

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن شده است

عبدالعلی روانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت سبب وابستگی شدید روانی و فکری کاربر می‌شود و در همین راستا رایانه موجب بروز پدیده اعتیاد مدرن و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی افزود: بعضی از کاربران به یک فضای غیرواقعی پناه برده و در آن زندگی می‌کنند و در این میان سودجویان نیز از طریق اینترنت به راحتی کالاهایشان را تبلیغ می‌کنند، خبرهای دروغین و پیام‌های مورد نظرشان را برای جوامع می‌فرستند، ابهت فرهنگی و دینی خانواده‌ها را می‌شکنند و زمینه‌های آشفتگی هویت را برای نوجوانان فراهم می‌کنند.

روانبخش با بیان اینکه خلأهای احساسی و عاطفی بین نوجوان و خانواده و مدرسه باید پر شود، تصریح کرد: چنانچه به نیازهای عاطفی یک دانش‌آموز توجه شود به افزایش اعتماد به نفس او کمک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نوجوانی که از یک اعتماد به نفس و شناخت واقعی نسبت به محیط پیرامون خود برخوردار باشد به هیجانات و لذت‌های زودگذر دل خوش نمی‌کند و حتی درصدد یک بار امتحان کردن هم بر نمی‌آید، زیرا می‌داند هیجان و تجربه نخست بسیار خطرناک است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: استعمال دخانیات هرگز نشانه بزرگی یا شخصیت نیست و با «نه» گفتن به تعارف دیگران هرگز در دام اعتیاد گرفتار نخواهیم شد.

وی افزود: بسیاری از جوان‌ها انجام برخی از کارها را جزو ویژگی دوران مجردی می‌دانند، اما غافل از اینکه پاک بودن در دوران تأهل مستلزم پاک بودن دوران تجرد است و یک تجربه غلط در دوران مجردی می‌تواند زندگی آینده آنها را با مشکلات زیادی مواجه کند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول