اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور پژوهش دانشکده علوم ‌انسانی دانشگاه آزاد‌ اسلامی سنندج:

مدیریت یکپارچه شهری ضامن ارائه خدمات برای تمامی نسل‌ها است

رئیس امور پژوهش دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه آزاد ‌اسلامی سنندج گفت: مدیریت یکپارچه شهری ضامن ارائه خدمات علاوه برای نسل حاضر و برای تمامی نسل‌ها است.

مدیریت یکپارچه شهری ضامن ارائه خدمات برای تمامی نسل‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال‌ ادهمی در همایش یکپارچه مدیریت شهری که ظهر امروز در سنندج برگزار شد، اظهار‌ داشت: در مدیریت یکپارچه شهری پایدار تلاش بر پایداری منابع برای نسل‌های آتی و جلوگیری از اتلاف و تخریب منابع در کنار دستیابی به سطح قابل قبولی برای خدمات عمومی و رفاهی شهرها برای تمامی نسل‌هاست.

وی اضافه کرد: شهرنشینی شتابان و توسعه شهرها به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های عصر حاضر در نتیجه صنعتی‌ شدن جوامع‌ غربی در قرن نوزدهم میلادی اتفاق افتاد تا جایی که بعد از انقلاب صنعتی، صحبت از انقلاب شهری در دنیا می‌شود.

ادهمی با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته به دلیل ساختارهای معیوب و ناکارآمد ساختاری، شهرنشینی و شهرگرایی به پدیده ناهنجاری تبدیل شده است، افزود: این مهم مسائل اجتماعی و آسیب‌های متعددی را به وجود آورده است.

دبیر علمی همایش مدیریت شهری رشد و گسترش شهرها و تبدیل آن به شهرهای پرجمعیت و چند میلیونی را عامل بسیاری از مسائل و مشکلات شهری برشمرد و گفت: بی‌نظمی و کمبود مسکن، امکانات و تجهیزات در کالبد و فضاهای شهری، ازدحام، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، جرائم شهری، اعتیاد، قاچاق، فقر شهری، اشتغال کاذب و غیره به صورت حاد و بی‌سابقه‌ای در رشد شهرها به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون جمعیت مناطق شهری کشور به بیش از 71 درصد رسیده و این رشد فزاینده شهری به پیدایش و پیچیدگی معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی در شهرهای کشور منجر شده است.

ادهمی در ادامه بیان کرد: بعد از فراخوان دبیرخانه همایش، با استقبال درخور توجه پژوهشگران کشور مواجه شده و بعد از اتمام داوری و جمع‌بندی نتایج، از میان 125 مقاله رسیده 22 مقاله به صورت پانل و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری و سیاست‌ها و استراتژی‌های توسعه و امنیت پایدار شهری، مدیریت شهری و اقتصاد پایدار شهری، مدیریت شهری و فرهنگ پایدار شهری، مدیریت شهری و بوم‌شناسی، ریخت‌شناسی و مسائل زیست‌محیطی شهری، آسیب‌های شهری و مدیریت پژوهش‌های شهری محورهای این همایش است.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول