اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دوره اصلاحات تربیت بدنی استان کرمان:

فرزندم اصلح‌ترین گزینه برای مدیریت ورزش کرمان است

مدیرکل دوره اصلاحات تربیت بدنی استان کرمان گفت: دنبال تصاحب پست برای فرزندم نبوده و نیستم‌، اما وقتی عده‌ای دنبال حاشیه‌سازی و تخریب هستند، مجبورم از خود و خانواده‌ام دفاع کنم.

فرزندم اصلح‌ترین گزینه برای مدیریت ورزش کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ورزش کرمان این روزها کاملا در وضعیت رکود به سر می‌برد با توجه به تأخیر در وصول رأی اعتماد مجلس به وزیر ورزش و جوانان به خودی خود تصمیم‌گیری پیرامون سرنوشت ورزش کشور با تاخیر روبه‌رو شد.

دامنه این تصمیم‌گیری عملا به استان‌ها نیز سرایت کرد به شکلی که حل و فصل مسائل و مشکلات ورزش در حوزه استان‌ها عملا با مشکلاتی مواجه شد، اما در استان کرمان این مسئله همواره با حواشی خودش همراه است، لشکرکشی و یارکشی بسیاری از اشخاص و لابی‌های معمول برای رسیدن به کرسی ورزش کرمان از چندی پیش آغاز شده است در این بین نیز هستند که از هر مسیری به دنبال رسیدن به خواسته خود و با حاشیه‌پردازی‌های رایج به دنبال زمین زدن رقبای خود هستند.

سید‌ابوالحسن مهدوی یکی از مدیران با سابقه ورزش استان کرمان است که از جایگاه و ارتباطات خوبی در سطح وزارت ورزش و جوانان نیز برخوردار است، وی که حتی نامش در بین گزینه‌های وزارت ورزش و جوانان وجود داشت بنا به دلایلی از حضور در این عرصه خودداری کرد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با ابراز گلایه‌مندی از برخی قضاوت‌های یک‌طرفه در مورد برخی مسائل و برخی حاشیه‌سازی‌های اخیر پیرامون تلاش وی برای حضور یکی از نزدیکانش بر تصدی‌گری پست مدیریت ورزش و جوانان استان کرمان پاسخ داد.

فارس: آقای مهدوی لطفا بدون هیچ‌گونه حاشیه‌پردازی و با صراحت درمورد شایعات اخیر صحبت کنید‌، صحبت‌هایی مبنی بر تلاش شما برای انتخاب فرزندتان به عنوان گزینه مدیریت ورزش و جوانان استان کرمان مطرح شده است در این زمینه چه اظهارنظری دارید؟

من هم مثل شما این صحبت‌ها را طی یکی دو هفته اخیر زیاد شنیدم، اکنون که با شما صحبت می‌کنم در تهران و بر روی تخت بیمارستان هستم به دلیل بیماری زیر عمل جراحی قرار گرفته‌ام و اکنون نیز دوران نقاهتم را پشت سر می‌گذارم، خیلی‌ها در این مدت با من تماس گرفتند و در مورد این مسئله سئوالاتی را مطرح کردند.

بزرگان ورزش مانند آقایان نژادزمانی، کهندل‌، نیک‌طبع و افراد دیگری از مدیران استان کرمان مانند علی کارنما نیز طی تماس‌هایی حمایت خود را از این موضع اعلام داشتند و در واقع ما در طرح این مسئله هیچ دخل و تصرفی نداشتیم.

حتی خود سیدرضا نیز از این قضیه تا دو هفته قبل بی‌اطلاع بود در این زمینه باید خیلی صریح و شفاف عنوان کنیم که دوستان به دلیل اظهار لطف و محبتی که به من دارند، خودشان در این قضیه پیشقدم شدند و قصد دارند از فردی جوان در رأس ورزش استان کرمان استفاده کنند.

فارس: پس شایعات پیرامون کاندیداتوری فرزند شما برای مدیریت ورزش و جوانان استان کرمان را باید باور داشت؟

ببینید همان گونه که گفتم عده‌ای از دوستان در این ماجرا نقش دارند و بنا به اظهار لطف و محبتی که به بنده دارند، این مسئله را دنبال کردند و به من نیز گفتند که از فرزند شما حمایت می‌کنیم‌، اما بنده به عنوان پدر و بزرگ خانواده قطعا با این موضوع مخالفت دارم چراکه تجربه مدیریتی من در ورزش استان کرمان ایجاب می‌کند تا به خیر و مصلحت فرزندم تصمیم‌گیری کنم.

فارس: اما حتی شنیده شده که جامعه ورزش و تعدادی از قهرمانان با امضای نامه‌ای خطاب به استاندار کرمان از فرزند شما به عنوان مدیر ورزش و جوانان کرمان اعلام حمایت کردند.

ببینید دوست عزیز، من اصلا به دنبال حاشیه نیستم و از شما هم تقاضا دارم به این مسائل دامن نزنید، ورزش استان کرمان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و ما باید به دنبال گزینه‌ای باشیم که قبل از هرچیز فضا و شرایط موجود را به خوبی درک کند، من از جایگاه پدر و بزرگ خانواده حضور فرزندم را در ورزش به صلاح وی نمی‌دانم.

چراکه اعتقاد دارم، حواشی و ناملایمت‌هایی که در ورزش وجود دارم به سرعت علیه وی بسیج می‌شود تا مانع کار وی شوند، فرزند من در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده است و از ورزشکاران برتر و قهرمانان ملی هندبال کشور است، اما این ورزش آن قدر حواشی دارد که برای هر فردی که سودای مدیریت در سر داشته باشد، سنگین و طاقت فرساست.

اما اینکه ما اصلا در این قضیه دخل و تصرفی نداشتیم و عده‌ای درصدد حاشیه‌سازی برای من و خانواده‌ام هستند، جای تعجب دارد، من نمی‌دانم که چرا برخی از افراد بدون تحقیق و پرس‌وجو دست به قلم می‌شوند و برای ابراز وجود خود هرچه که دلشان خواست می‌نویسند تاکنون اصلا در مورد این موضوع هیچ تلاشی نداشتم و به دنبال ایجاد پست برای فرزندم نیز نبوده‌ام.

اما وقتی عده‌ای دنبال حاشیه‌سازی و تخریب هستند، مجبورم از خود و خانواده‌ام دفاع کنم با توجه به این شرایط و فضاسازی‌هایی که برخی اشخاص انجام می‌دهند، مجبورم تا از پسرم در این شرایط حمایت کنم و به صراحت عنوان کنم که فرزندم اصلح‌ترین گزینه برای مدیریت ورزش استان کرمان است.

نمی‌توانم از کنار این مسئله به سادگی عبور کنم و در مورد فردی که خاک‌خورده ورزش و تحصیل کرده این رشته است در مقابل برخی افرادی که تنها به دنبال ایجاد یک روزنه برای بهره‌برداری‌های خاص خود هستند، سکوت کنم.

فارس: شنیده شده حتی در این زمینه نزدیکان استاندار با وی جلسه‌ای داشتند.

من در این مورد اطلاعی ندارم.

فارس: با این تفاسیر مدیری که در موقعیت کنونی مسئولیت‌پذیر ورزش استان کرمان می‌شود چه فاکتورهایی را برای موفقیت باید در نظر داشته باشد؟

ببینید من اصلا قصد حمایت از کسی را ندارم، امیدوارم فردی که مسئولیت ورزش این استان را بر عهده می‌گیرد، قبل از هرچیز نگاهش خدمتگزاری و نوکری به جامعه ورزش باشد، فردی که مسئولیت می‌پذیرد باید بداند ورزش این استان بیمار است.

حضور یک تیم پزشکی مجرب و متخصص بر بالین این بیمار الزامی است. امروزه حضور این‌ چنین افرادی به عنوان تصمیم گیرنده در ورزش استان نیاز است، ورزش باید در مسیر توسعه و پیشرفت یک استان گام بردارد، ما اگر در ورزش به اهداف خود برسیم، قطعا جامعه‌ای با نشاط و پر تلاش نیز ارمغان رسیدن به این اهداف است به نظر من ورزش استان کرمان باید فضای مدیریتی جدیدتری را تجربه کند.

پیش از این نیز دو انتصاب فامیلی در دولت یازدهم در کرمان صورت گرفت که نخستین آن انتصاب برادر بازنشسته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به سمت مدیرکل آموزش پرورش استان کرمان است.

===============

گفت‌وگو از: عباس آقاملائی

==============

انتهای پیام/8001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول