اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سرخس خواستار شد

ایجاد سازمان خودکفایی صنعت نفت با مدیریت ویژه

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد سازمان خودکفایی صنعت نفت شد.

ایجاد سازمان خودکفایی صنعت نفت با مدیریت ویژه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، احمد سجادی در جمع کارکنان این شرکت افزود: امروزه ایران اسلامی در صنعت نظامی و دستاوردهای نظامی به خودکفایی رسیده بنابراین برای اینکه وزارت نفت با قدمت 100 ساله در ساخت تجهیزات به خودکفایی برسد نیازمند ایجاد سازمان خودکفایی صنعت نفت هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید هرچه زودتر برای ایجاد این سازمان اقدام کند، اظهار داشت: این سازمان باید زیر نظر یک مدیریت ویژه ایجاد شود تا از بحث اکتشاف گرفته تا تولید و فروش گاز و نفت به صورت یک زنجیره به هم اتصال یابد تا دست نیاز به سوی دیگر کشورها برای تامین انرژی دراز نکنیم و با سرافرازی این راه را ادامه دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» تصریح کرد: مردم ما با حضور پرشور خود در انتخابات حماسه سیاسی را رقم زدند و هم‌اکنون منتظر خلق حماسه اقتصادی از سوی مسئولان هستند.

سجادی ادامه داد: دوران دفاع مقدس با حضور همه‌جانبه مردم و دلیرمردان عرصه نفت و گاز کشورمان به اتمام رسید اما پس از گذشت آن سال‌ها، جنگ اقتصادی غرب با کشورمان با پیشگامی نفت و گاز به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بودجه سال 92 بر دوش صنعت نفت بود بیان کرد: بودجه امسال را هم دولت تحویل مجلس شورای اسلامی داده است و ما باید درآمد بودجه و خزانه و صنعت را حمایت کنیم که در این راه صنعت نفت باید پیشگام باشد.

نماینده مردم سرخس در مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم در مقابل غرب بایستیم و ضمن ایجاد اشتغال، تولید را افزایش دهیم باید تکیه‌گاه نخست ما صنعت نفت و گاز باشد که این مهم جز با تلاش متخصصین صنعت نفت و گاز در راه تولید امکان‌پذیر نیست.

سجادی با اشاره به اینکه در منطقه عسلویه فازهای پارس جنوبی در حال توسعه است، یادآور شد: از وزیر نفت درخواست کرده‌ایم توجه ویژه به شمال شرق کشور داشته باشد تا بحث اکتشاف و توسعه میادین گازی افزایش یابد.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در شرق کشور، تامین‌کننده گاز طبیعی شش استان کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول