اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد‌اسلامی واحد سنندج؛

مدیریت مشارکتی اختلافات و تضارب آرا را از بین می‌برد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: باید به جای مدیریت فرد‌محور مدیریت‌مشارکتی را جایگزین کرد، چراکه مدیریت مشارکتی اختلافات و تضارب آرا را از بین می‌برد.

مدیریت مشارکتی اختلافات و تضارب آرا را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدقربان کیانی در افتتاحیه همایش‌ ملی مدیریت یکپارچه شهری که پیش‌ازظهر امروز در دانشگاه آزاد ‌اسلامی واحد سنندج با حضور مسئولین، مدیران شهری و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: عدم مسئولیت، عدم هماهنگی و عدم ارتباط مناسب بین‌بخشی موجب هدررفت و ایجاد وضعیت‌ بحرانی شده و با ورود و مشارکت مردم از انحصار‌طلبی دستگاه‌ها می‌توان جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری هر کس مسیر خود برود و به زعم اینکه کار را انجام می‌هد، به نوعی هدررفت سرمایه بوده و خنثی‌سازی کار یکدیگر نتیجه این مدیریت است.

کیانی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه به مدیریت شهری توجه ویژه شده اما متأسفانه هیچ دستگاهی حاضر نیست اختیارات خود را کم کند.

وی با تصریح بر اینکه دستگاه‌ها حاضر به واگذاری بخشی از اختیارات خود نیستند، گفت: این عدم‌ واگذاری اختیارات سبب مقاومت می‌شود و به شهر خسارت وارد می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج همچنین افزود: چه در کلانشهرها و چه در شهرهای کوچک عدم‌ هماهنگی و انحصار بخش‌ها در مدیریت شهری موجب خسارت به شهر شده و این خسارت اتلاف سرمایه‌های شهرداری و مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه با انحصارطلبی، پروژه‌های شهری از مسیر اصلی خود منحرف شده و از سوی شورا و شهرداری اجرا نمی‌شوند، گفت: باید مدیران دخیل در حوزه شهری با هم همکاری داشته باشند.

کیانی با بیان اینکه مدیریت شهری با موازنه‌کاری شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: با اتلاف هزینه و سرمایه کارها و پروژه‌ها کند شده و برنامه‌ریزی شهر را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان عدم هماهنگی و بی‌نتیجه‌ شدن پروژه‌ها را عامل نبود یکپارچگی در مدیریت شهری برشمرد و گفت: اهمیت، اولویت و دقت در یکپارچگی مدیریت شهری وقتی اتفاق می‌افتد که نیازسنجی صورت بگیرد و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با مدیریت مشارکتی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول