اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک:

تحول‌آفرینی در نظام آموزشی از اهداف هوشمندسازی مدارس است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به اهمیت مدارس هوشمند گفت: توانمند‌سازی و تحول‌آفرینی در نظام آموزشی، دستیابی به اهداف یادگیری و تأکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی از اهداف هوشمندسازی مدارس است.

تحول‌آفرینی در نظام آموزشی از اهداف هوشمندسازی مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناصر توکلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی مدارس آماده شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم که دانش‌آموز امروز را نمی‌توانیم با شیوهای سنتی و فقط به روش سخنرانی در کلاس آموزش دهیم، افزود: با وجود فناوری‌های نوین در کلاس طبیعتاً دانش‌آموز از تمام حواس شنیداری، دیداری، گفتاری و لامسه خود استفاده می‌کند و در نتیجه یادگیری با تعمیق بیشتری انجام می‌شود و ماندگارتر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بستک اضافه کرد: هوشمندسازی مدارس می‌تواند به ارتقای علمی دانش‌آموز کمک ‌کند تا آنان بتوانند مهارت استفاده از فناوری‌های نوین را کسب کنند و بدین ترتیب بتوانند از اطلاعات و یافته‌های علمی که از طریق اینترنت و اینترانت به دست می‌آورد، استفاده کند.

ناصر توکلی طرح هوشمندسازی مدارس را تدریس کتب درسی با تهیه محتوای آموزشی و استفاده از روش‌های نوین و فناوری اطلاعات به صورت سمعی و بصری دانست و خاطرنشان کرد: توانمند‌سازی و تحول‌آفرینی در نظام آموزشی، دستیابی به اهداف یادگیری و تأکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی یکی دیگر از اهداف هوشمندسازی مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با بیان اینکه در این‌گونه مدارس، روش تدریس بر اساس دانش‌آموز محوری است، افزود: تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم کردن محیط یاددهی و یادگیری از راهبردها و خط مشی‌های مدرسه هوشمند است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص ریشه کنی بیسوادی، گفت: توجه به امر بیسوادی و ریشه‌کنی این معضل نیازمند توسعه دامنه برنامه‌ریزی‌ها، تلاش و همت مضاعف، مشارکت، عزم، اراده و خرد جمعی است.

توکلی با اشاره به تحقق اهداف و برنامه‌ها در راستای باسواد کردن افراد بازمانده از تحصیل، افزود: این امر مهم نیازمند تلاش، وحدت، همدلی و همراهی مسئولان، جلب مشارکت و گسترش دامنه حمایت‌های آنان از نظام تعلیم و تربیت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک گفت: برای شتاب بخشیدن به پایان بیسوادی، آموزش چهره به چهره بسیار مهم و لازم بوده و رمز موفقیت مسئولان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، آموزش چهره به چهره است.

ناصر توکلی در پایان این نشست که با حضور فرماندار، اعضای شورای آموزش و پرورش و مدیران مجتمع‌های آموزشی شهرستان بستک در سالن اجتماعات فرمانداری بستک برگزار شد، با بیان اینکه نهضت سوادآموزی، یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است، افزود: حرکت در مسیر اهداف حضرت امام خمینی (ره) وظیفه همگان است و مسئولان باید با همت و عزم و اراده خود، خواسته دیرینه بنیانگذار جمهوری اسلامی را در امر ریشه کنی بیسوادی محقق نمایند.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول