اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته پژوهش

همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد

به مناسبت هفته پژوهش همایش مشترکی بین دانشگاه یاسوج و شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج پیش از ظهر امروز و با حضور جمعی از اساتید دانشگاه یاسوج و شیراز و به همت شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

علی داوودی‌مهر در ابتدای این همایش با برشمردن ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد به جهت منابع غنی آبی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه این استان در حوزه‌های مختلف و دارا بودن بیش از 10 درصد منابع آب کشور سعی می‌شود تا تدابیر و برنامه‌ریزی لازم در خصوص مهار آبها و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اندیشیده شود.

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد آورده حاصل از نزولات جوی استان را بیش از 11 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میان بیش از 8.5 میلیارد مترمکعب به صورت روان آب از استان خارج و تنها 2.5 میلیارد متر مکعب بوسیله سد و سایر تاسیسات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی به وجود دو سد مخزنی کوثر و شاه قاسم در استان اشاره و تصریح کرد: سد کوثر یکی از پنج سد بزرگ و استراتژیک کشور می‌باشد و آب شرب بیش از 3 میلیون نفر از ساکنان استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد از طریق آن تامین می‌شود.

وی از در دست اجرا بودن 13 طرح و ایستگاه پمپاژ توسط آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اذعان داشت: با بهره‌برداری و افتتاح این طرح‌ها بخش زیادی از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت آب خواهند رفت و به تبع آن کشاورزی و تولید در استان هرچه بیشتر شکوفا خواهد شد.

به گزارش فارس در ادامه این همایش تعدادی از اساتید دانشگاه‌های یاسوج و شیراز به ارائه مقالات و پژوهش‌های خود پیرامون مسائل مربوط به آب منطقه‌ای و مسائل مرتبط با آن پرداختند.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول