اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ایجاد مرغداری 300 هزار قطعه‌ای در یاسوج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با سرمایه اولیه 30 میلیارد ریالی، مرغداری 300 هزار قطعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد مرغداری 300 هزار قطعه‌ای در یاسوج

 سید یعقوب موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در استان شورای استعدادیابی با حضور مسئول منابع طبیعی استان و امور اراضی و همچنین معاونت‌های این سازمان تشکیل می‌شود که موقعیت زمین را از طریق گوگل‌ارت مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان ما برخی افراد به عنوان سرمایه‌گذار زمین‌های خاصی را برای واگذاری درخواست می‌کنند، افزود: برای مثال می‌بینیم که فردی زمینی را در نوک یک کوه برای پرورش بوقلمون پیشنهاد می‌دهد و پر واضح است هدف اصلی در این درخواست تصاحب زمین است نه سرمایه‌گذاری.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به اینکه برخی افراد نیز برای سرمایه‌گذاری درخواست اراضی کرده‌اند و واگذاری زمین به آن‌ها موجب ایجاد تولید بیشتر در استان می‌شود از درخواست یک سرمایه‌گذار آبادانی برای ایجاد واحد تولیدی 300 هزار قطعه‌ای مرغ خبر داد.

این مسئول افزود: این ظرفیت تقریباً 10 برابر ظرفیت بزرگترین واحدهای مرغداری استان است که خود سرمایه‌گذار با آورده 30 میلیارد ریالی حاضر به انجام سرمایه‌گذاری در این بخش شده است.

وی با بیان اینکه در بخش دام نیز در گذشته اقدامات خوبی در استان انجام شده و در آینده هم باید با نیازسنجی و همچنین کمک به راه‌اندازی واحدهای راکد به تولید بیشتر کمک کنیم، تصریح کرد: برای نمونه گاوداری 2 هزار رأسی ما در یاسوج که متعلق به بنیاد مستضعفان است اکنون با یک‌هزار رأس دام مولد و یک‌هزار راس گوساله در سطح گاوداری‌های مدرن اروپایی اداره می‌شود و در کشور کمتر واحدی به این مدرنی وجود دارد که لازم است برای ادامه کار مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی یکی دیگر از اقدامات اساسی برای راه‌اندازی چرخه تولید در حوزه دام استان را مربوط به راه‌اندازی مجدد کارخانه تعطیل شده خوراک دام و طیور دشت‌روم دانست و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه و به همین زودی مشکلات اساسی ما در خصوص تأمین خوراک دام و طیور و آبزیان استان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2571/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول