اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

مدیریت یکپارچه شهری با علم و پژوهش حاصل می‌شود

شهردار سنندج بر استفاده از علم و پژوهش در مدیریت شهری تصریح کرد و گفت: شهرداری‌ها با دیدگاه علمی باید به مدیریت شهری نگاه کنند.

مدیریت یکپارچه شهری با علم و پژوهش حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامیاب شادمان پیش‌ از ظهر امروز در همایش ملی مدیریت یکپارچه شهری که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علم و پژوهش یکی از نیازهای اصلی شهرداری‌هاست اما هیچ کدام از شهرداری‌ها به صورت علمی کار نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرهای کشور توسعه یافته‌اند اما این توسعه پایدار نیست، افزود: در ارتباط با این مقوله، عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری دلیل توسعه‌نیافتگی شهرهاست.

شادمان تصریح کرد: در قانون برای مدیریت یکپارچه شهری در توسعه پایدار شهری جایگاهی تعبیه شده اما اجرایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌ وقت در شهرداری‌ها از مراکز تولید علم و دستاوردهای آنان و اساتید فن در بخش شهری و شهرسازی استفاده نشده است.

سرپرست شهرداری سنندج با تصریح بر اینکه باید از اهل‌ علم استفاده کرده و از توان و ظرفیت علمی آنان در راستای زیباسازی شهر استفاده شود، گفت: کارها و پروژه‌های شهری را باید به صورت علمی و پژوهشی مدیریت کرد.

وی عدم استفاده از توان‌ علمی را لطمه به محیط‌ زیست خواند و گفت: باید جایگاه اهل علم را در مسائل اجرایی بالاتر ببریم، زیرا مسائل علمی از محیط زیست هم مهم‌تر است.

شادمان همچنین اظهار کرد: مشکلات روزمره نباید ما را از فضای علم و پژوهش دورتر کند و خروجی چنین همایش‌هایی باید یک تفاهمنامه باشد و خروجی خوبی را در این همایش به مردم تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه در تمام شهرهای دنیا مدیریت یکپارچه شهری به خوبی اجرا شده به طوری که تمام شرکت‌های خدمات‌رسان و راهنمایی‌ و رانندگی زیرمجموعه شهرداری هستند، گفت: کسانی که کلید توسعه شهر را در دست دارند به شهرسازی و توسعه شهری رو بیاورند.

شادمان یادآور شد: تا سال 2020 جمعیت شهر‌نشین دنیا به 75 درصد رسیده است و ما هم باید خود را با جامعه جهانی هماهنگ کنیم.

سرپرست شهرداری سنندج با اعلام اینکه شهر سنندج یکی از زیباترین شهرهای کشور بود که اکنون این زیبایی خود را از دست داده و به یک ‌شهر زشت ‌منظر تبدیل شده است، گفت: باید مدیران شهری شهر زیبا، سالم و درخور زندگی انسانی را تحویل دهند.

گفتنی است رئیس شورای شهر، معاون عمرانی استانداری، مدیران راه و شهرسازی و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در این همایش حضور نداشتند.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول