اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مطرح کرد

جریان‌سازی تولید محتوای دیجیتال منطبق بر فرهنگ اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تولید و توسعه محتوای دیجیتال باید منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی جریان‌سازی شود.

جریان‌سازی تولید محتوای دیجیتال منطبق بر فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها عصر امروز در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قزوین که در نمایشگاه دائمی بین‌المللی این استان برگزار شد، اظهار داشت: جریان‌سازی تولید محتوا در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

وی افزود: باید محتوای این ابزارها را به درستی غنی‌سازی کرد تا استفاده از آنان موجب آسیب رساندن به افکار، تفکر و شخصیت افراد نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته رهبر فرزانه انقلاب دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را با هدف ساماندهی محتوای دیجیتال دادند، اظهار داشت: ایشان فرمودند اگر من وقت داشتم، خودم این مسئله را بر عهده می‌گرفتم و مدیریت می‌کردم.

شفیعی‌ها ادامه داد: این مطلب بیانگر روشن اهمیت ویژه فضای مجازی در کشور ما است که در این راستا باید همه مسئولان مربوطه با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دقیق و مردم در نحوه استفاده از رسانه‌های دیجیتال به ویژه جوانان مصمم باشند.

وی یادآور شد: تشکیل شورای عالی فضای مجازی دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب بوده تا این شورا در مدیریت این فضا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های منسجمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه جوانان آینده‌سازان کشور هستند، بیان کرد: اکنون هر فردی از نرم‌افزارهای دیجیتال مانند اینترنت، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند که در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قزوین بخشی از آن به نمایش گذاشته شده است.

شفیعی‌ها یادآور شد: موضوع فضای مجازی یک دغدغه مهم در جامعه مطرح می‌شود که باید آن را مدیریت کرد تا استفاده از آن کمترین آسیب را برای جامعه هدف داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توانیم پیام فرهنگی اسلام را به سرعت و به خوبی در جهان منتشر و زمینه‌های لازم برای رسالت جامعه ملل اسلام را مهیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در شش سال آینده رسانه‌های دیجیتال با انواع مختلف جایگزین رادیو و تلویزیون می‌شود و استفاده و انگیزه استفاده از رسانه ملی کاهش می‌یابد، بیان کرد: با یک نگاه جدی به فضای مجازی می‌توانیم در توسعه و مدیریت درست آن موفق باشیم.

شفیعی‌ها با بیان اینکه در قالب‌های مختلف فضای مجازی یک مدل به نام اینترنت است که استفاده از آن به قدری بی‌شمار است که به عدد بیان نمی‌شود، متذکر شد: همچنین استفاده از تلفن همراه و پیامک دادن نیز بی‌‌نهایت است.

این مسئول با بیان اینکه عمده کنترل، تولید و هدایت فضای مجازی با هدف تخریب فرهنگ و افکار اسلامی به دست دشمنان است، ابراز داشت: آنان با تولید محتوای نادرست تلاش می‌کنند تا این فرهنگ را در بین مسلمانان کم‌رنگ‌تر کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با تشکیل شورای عالی فضای مجازی و اقدامات مناسب این شورا می‌توان محتوای ابزارهای دیجیتال را به نحو مطلوبی مدیریت و هدایت کرد و این ظرفیت عظیم در کشور ما وجود دارد و ما می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

شفیعی‌ها با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته در دنیا کسی فکر نمی‌کرد که ایران سرآمد انرژی هسته‌ای می‌شود و موشک‌های بی‌نظیری را می‌سازد، بیان کرد: خوشبختانه امروز می‌بینیم که این هدف محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: این دانشمندان با باور داشتن کلمه ما می‌توانیم و با انگیزه و روحیه جهادی، اراده، پشتکار و توکل به خداوند متعال توانستند به موفقیت‌های بزرگ علمی در دنیا برسند و دشمنان را با تحقق این هدف ناامید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باید فرهنگ صحیح فناوری و تکنولوژی جدید به مردم آموزش داده شود، ابراز داشت: این مهم با اطلاع‌رسانی دانش دیجیتال و بیان فرصت‌ها و تهدیدهای آن به خانواده می‌توان به نحو مطلوبی ارتقا داد.

انتهای پیام/77009/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول