اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور تأکید کرد

ضرورت افزایش فعالیت‌های پایدار اقتصادی در دیجیتال

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور گفت: توسعه و افزایش فعالیت‌های پایدار در رسانه‌های دیجیتال با هدف رونق اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شبکه ملی فرهنگ است.

ضرورت افزایش فعالیت‌های پایدار اقتصادی در دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله عبدوس عصر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های پایدار اقتصادی در رسانه‌های دیجیتال از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شبکه ملی فرهنگ است.

وی افزود: تحقق این مهم با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی جامعه تعریف شده است تا بتواند نتایج مطلوبی را در رونق اقتصادی مراکز دیجیتال داشته باشد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور با بیان اینکه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قزوین برای نخستین بار با مشارکت خصوصی در کشور برگزار شده است، بیان داشت: این نمایشگاه با استقبال خوبی در حال برگزاری است که امیدواریم برپایی نمایشگاه یاد شده الگوی خوبی برای سایر استان‌ها قرار گیرد.

عبدوس، فرهنگ‌سازی فضای مجازی را از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با برپایی این نمایشگاه خانواده‌ها بیشتر با این فضا آشنا می‌شوند و می‌توانند فرزندان را در نحوه درست این نرم‌افزار به نحو مطلوبی راهنمایی کنند.

این مسئول حمایت مادی و معنوی از مراکز دیجیتال، فرهنگ‌سازی در فضای مجازی، کمک به تولید محتوا و توزیع نرم‌افزار، راه‌اندازی مراکز دیجیتال و توجه به اقتصاد رسانه‌های دیجیتال و برپایی نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های شبکه ملی فرهنگ دیجیتال برشمرد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور اظهار داشت: استان قزوین در رتبه‌بندی شبکه ملی فرهنگ و تنوع محصولات در مجتمع‌های دیجیتال وضعیت مطلوبی دارد.

فعالیت 300 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور

عبدوس با بیان اینکه مراکز فرهنگی دیجیتال به صورت استانی، شهری و خانه فرهنگ است، بیان کرد: 300 مرکز در کشور فعال هستند که در زمینه‌های آموزش، تولید نرم‌افزار و بازی فعالیت می‌کنند.

این مسئول به آسیب‌های فضای دیجیتال اشاره کرد و گفت: توزیع نرم‌افزارهای زیر مجموعه شبکه ملی فرهنگ مجوزهای لازم از فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کردند و خانواده‌ها از سلامت این نرم‌افزارها مطمئن باشند و فرزندان‌ به راحتی از آنها استفاده کنند.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: شبکه ملی فرهنگ کشور از تولید محتوای غنی فرهنگی رسانه‌های دیجیتال غافل نیست و در این راستا اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهد.

عبدوس خاطرنشان کرد: 20 نفر در مراکز دیجیتال استانی، 10 هزار نفر در مجتمع‌های دیجیتال شهری ثابت و غیرثابت و سه تا پنج نفر در خانه‌های فرهنگ مشغول فعالیت هستند.

تولید قصه‌های مینودری در قزوین

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین در تولید محتوای دیجیتال به خوبی وارد شده است، ابراز داشت: تولید قصه‌های مینودری از جمله تولیدهای این استان است که طبق برنامه شاخص و استاندارد پخش از مرکز ملی فرهنگ بوده است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور ادامه داد: استان کرمانشاه در انیمیشن و سمنان در تولید نرم‌افزارهای کاربردی اقدامات شاخصی انجام دادند که باید این ظرفیت‌ها در همه استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

عبدوس با اشاره به اینکه تاکنون حمایت‌های خوبی از مراکز دیجیتال مانند تعیین مکان مناسب و تأمین تجهیزات و اعتبارات صورت گرفته است، اظهار داشت: حمایت‌های معنوی از این مراکز در دستور کار شبکه ملی فرهنگی در آینده قرار می‌گیرد.

کاهش فاصله رقابت بین محصولات داخلی و خارجی دیجیتال

این مسئول با بیان اینکه فاصله رقابت بین تولید رسانه‌های دیجیتال داخلی و خارجی زیاد است، عنوان کرد: باید با اقدامات مناسب‌تری در راستای تولید این حوزه همت مضاعفی کرد تا این فاصله را کاهش و علاقه مخاطبان را برای خرید محصولات داخلی ارتقا داد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور یادآور شد: با تبلیغ و ایجاد تنوع محصولات داخلی در نمایشگاه‌ها می‌توان خرید این محصولات را افزایش داد که تحقق این مهم از مهم‌ترین سیاست‌های جدید شبکه ملی فرهنگ دیجیتال است.

انتهای پیام/77009/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول