اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

مقاله‌های پژوهشی باید دارای استانداردهای جهانی باشد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان گفت: مقاله‌های پژوهشی باید دارای استانداردهای جهانی باشد.

مقاله‌های پژوهشی باید دارای استانداردهای جهانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی کریمیان عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت هفته پژوهش را فرصتی برای انجام فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه ها دانست.

وی با بیان اینکه اساتید الهام بخش دانشجویان در زمینه پژوهشی هستند، اظهار کرد: از دانشجویان نمی توان برای ارائه دهنده مقالات سنگین علمی و پژوهشی انتظار داشت اما از اساتید به عنوان تولیدگر و ارائه دهنده علم در کرسی دانشگاهی انتظار می رود در زمینه مباحث  پژوهشی حرفی برای گفتن داشته باشند.

این مسئول با اشاره به مطالبه‌گری مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش تصریح کرد: یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری به ویژه در برهه زمانی اخیر نسبت به آن تأکید فراوان داشته است، بحث مطالبه گری از مجموعه فرهیخته دانشگاهی و حوزوی در مقوله پژوهش و تولید علم است که سهم خود را به طور کامل در آن ایفا کنند.

وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی از توجه به پژوهش حاصل می‌شود، گفت: موفقیت های ناشی از ارائه مطالب علمی و پژوهشی موجب شده تا بتوانیم در برابر ابرقدرت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان موفقیت در زمینه علمی را سبب قدرت آفرینی دانست و تصریح کرد: کشورهای استعمارگر نیز از این نظریه استفاده می کنند و علم را ابزاری برای سلطه بر دیگران به‌کار می گیرند.

کریمیان با بیان اینکه قدرت، ثروت و آبادی دنیا ثمرات موفقیت در پژوهش و پیشرفت علمی است، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران در کنار این موفقیت ‌ها آبادانی دنیا و آخرت را در کنار یکدیگر فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان روش پژوهش را از دوران جوانی بیاموزند، یادآور شد: پژوهشگران باید قالب پژوهش و محتوای آن را دو رکن اصلی بدانند و مورد توجه قرار دهند.

به گفته کریمیان، مقاله‌های پژوهشی باید دارای استانداردهای جهانی باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در مراسم مذکور فعال شدن شرکت های دانش بنیان را مهم دانست و  تصریح کرد: ما تمام تلاش خود برای افزایش کار سرعت عمل در بخش پژوهشی را به‌کار بسته‌ایم.

رامین شعبانی با اشاره به اینکه باید درصدد موفقیت چشمگیر در حوزه بین‌المللی باشیم، یادآور شد: همان گونه که آمار نشان می‌دهد توانسته‌ایم حرکت علمی برای دفاع از هویت علمی ایران اسلامی را که در طول تاریخ زبانزد است، به طور کامل حفظ کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید تولید کننده علم باشیم، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا در بخش پژوهشی مصرف کننده و نیز تولید کننده علم نیز باشیم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در مراسم مذکور درباره ارائه عملکرد اجرایی دفتر امور پژوهشی و انتخاب پژوهشگران برتر اظهار کرد: در این فرصت یک ساله تعداد 325 مقاله دریافت شده که از این تعداد 230 مقاله به چاپ رسیده است.

به گفته علی محمدی‌ترکاشوند، تعداد 105 مقاله از آذر 91 تاکنون در همایش‌های معتبر به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: دفتر امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 26 مقاله پایان یافته در یک سال گذشته و 69 طرح جاری، یک همایش ملی، سه همایش داخلی، چهار کارگاه آموزشی، 20 جلسه شورای پژوهشی، 5 سفر علمی جهت شرکت در کنفرانس های بین المللی برگزار کرده است.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور از 8 نفر اساتید، دو نفر کارکنان و دو نفر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تجلیل شدند.

در بخش استادان نیز نصرالله مولایی از گروه آموزشی جغرافیای انسانی، جهاندوست سبزعلی‌پور از گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، محمد صادق الهیاری از گروه آموزشی مدیریت کشاورزی، شهاب شریعتی از گروه آموزشی شیمی، علیرضا امیر تیموری از گروه آموزشی ریاضی، محمدرضا آزاده‌دل از گروه آموزشی مدیریت، شیوا علیزاده از گروه آموزشی مامایی و علیرضا صیداوی از گروه آموزشی علوم دامی، پژوهشگر ممتاز معرفی شدند.

در بخش کارکنان نیز علی رفیع‌زاده و مریم حسابی و در بخش دانشجویی، پیمان سلیمی و دانیال مهاجری تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول