اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد خواستار شد

همکاری شهرداری با دست‌اندرکاران شهرک بازیافت فیروزآباد

فرماندار فیروزآباد گفت: شهرداری این شهر همکاری و مساعدت لازم را با دست‌اندرکاران شهرک بازیافت این شهرستان داشته باشد.

همکاری شهرداری با دست‌اندرکاران شهرک بازیافت فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی عصر امروز در جلسه مدیریت پسماندها که با حضور برخی از مسئولان این شهرستان در شهرداری شهر فیروزآباد برگزار شد اظهار داشت: مدیریت پسماندها یکی از محوری‌ترین و پررنگ‌ترین نقش‌ها را در حفاظت محیط زیست و حتی توسعه پایدار هر محله و جامعه ایفا می‌کند.

وی افزود: ما باید برای بهینه‌سازی مدیریت پسماندها از روش‌های نوین امروزی استفاده کنیم تا هم آثارسوء زیست محیطی نداشته و هم از لحاظ اقتصادی متناسب با سیستم شهری ما باشد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با اشاره به انواع مختلف پسماندها ادامه داد: پسماندها انواع مختلفی دارند که می‌توان آنها را به سه دسته پسماند تر ( ارگانیک یا فسادپذیر که شامل زباله‌هایی که در خانه‌ها جمع می‌شود، پسماند خشک مانند مواد پلیمر و سلولزی و در نهایت پسماندهایی که بسیار خطرناک و ویژه هستند از جمله مواد شیمیایی و لامپ‌های فلورسنت و ضایعات بیمارستانی تقسیم کرد.

بهمنی با اشاره به بازیافت پسماندها و اهمیت این کار اضافه کرد: بازیافتی که صورت می‌گیرد در واقع مدیریت بهینه است که از خود پسماندها استفاده دیگری می‌بریم و از کالای مصرف شده کالای جدید دیگری از جنس خودش یا مواد دیگر به دست می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در مدیریت پسماندها و بازیافت چند برنامه باید دنبال شود و نخستین محور در مدیریت پسماندها از مبانی تولید به نحو مطلوب استفاده شود که این در حیطه وظایف مدیریت شهرداری است.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد افزود: دومین محور این است که بدون فوت وقت آن مواد پسماند پردازش و یا با استفاده از روش‌های نوین دفن و سومین محور که دنیا به دنبال آن است اینکه پسماندها هم از ناحیه تولیدکننده و هم مصرف‌کننده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بازیافت موجب بکر ماندن منابع طبیعی و منابع موجود اولیه می‌شود و در نهایت انرژی که برای تبدیل به کار می‌رود کمتر و همچنین از لحاظ فضا کم‌حجم‌تر خواهد بود.

بهمنی در پایان با تأکید بر مدیریت شهری، به ویژه در مدیریت پسماندها در شهر افزود: انتظار می‌رود که شهرداری با مدیریت مطلوب نهایت تلاش را در حل معضل جمع‌آوری پسماند و زباله شهری و همکاری و مساعدت لازم با دست‌اندرکاران شهرک بازیافت این شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/‌2448/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول