اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد

برخورد با کامیون‌داران بدون مجوز در حمل پسماندهای ساختمانی

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: با کامیون‌داران بدون مجوز در حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی برخورد می‌شود.

برخورد با کامیون‌داران بدون مجوز در حمل پسماندهای ساختمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی با اشاره به قانون مدیریت پسماند مصوب سال 1383 مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده هفت این قانون، مدیریت اجرایی پسماند مشخص و وظایف مربوط به آن تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که مبادرت به عملیات عمرانی و ساختمانی می‌کنند باید دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های مربوط را رعایت کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به شیوه‌نامه مصوب وزارت کشور گفت: در این شیوه‌نامه آمده که پیش از هر گونه عملیات عمرانی و ساختمانی تمام ماشین‌آلات مانند لودر و کامیون باید مجوزهای مربوطه را از مدیریت اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مجوزی با عنوان مجوز حمل پسماندهای عمرانی ساختمانی دریافت می‌کنند تا از مرحله تولید تا دفن این قضیه بر اساس قانون مدیریت پسماند مدیریت شود.

موسوی با بیان اینکه برآورد تولید پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شهر قم روزانه 10 هزار تن است، گفت: با توجه به تولید این میزان پسماند با اجرایی شدن سیستم نظارتی تخلفات این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در سال آینده با راه‌اندازی برنامه نرم‌افزاری، پیمانکاران به جی پی اس مجهز می‌شوند و سیستم نظارتی جامع و کاملی راه‌اندازی خواهد شد؛ شهروندان می‌توانند از دفاتر الکترونیک مجوزهای خود را دریافت کنند یا از طریق اینترنت درخواست مجوز بدهند که این امر سبب کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان می‌شود.

موسوی عنوان کرد: مالکان هر پروژه عمرانی و ساختمانی که در سطح شهر انجام می‌شود، موظف هستند مجوز فعالیت خود را اخذ کنند و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به ماده 16 قانون مدیریت پسماند گفت: مواردی مانند حمل و نقل، تخلیه نخاله و خرید و فروش در این قانون ذکر شده که در صورت عدم دریافت مجوز در هر یک از این موارد، دادگاه می‌تواند از 50 هزار تومان تا 10 میلیون تومان جریمه برای فرد متخلف تعیین کند.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول