اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش نفت و توسعه اقتصادی:

نیازمند نهادی برای پیگیری درآمدهای نفت هستیم

دبیر اجرایی همایش نفت و توسعه اقتصادی گفت: نهادی برای پیگیری درآمدهای نفت نیاز است تا درآمدهای نفتی وارد هزینه‌های جاری دولت نشود.

نیازمند نهادی برای پیگیری درآمدهای نفت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز هفتمین پیش‌نشست همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی در دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش نفت و توسعه اقتصادی در این مراسم اظهار داشت: همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی در 30 بهمن در تهران برگزار می‌شود که برای آن 10 پیش‌نشست برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی عزتی افزود: 6 پیش‌نشست در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده و این پیش‌نشست با موضوع رویکرد اقتصادی به نفت، هفتمین پیش‌نشست در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر پیشرفت کشورها را وجود منابع تولید دانست و ادامه داد: به صورت سنتی منابع طبیعی زمین همراه با نیروی کار و سرمایه از اصلی‌ترین عوامل تولید، رشد و توسعه اقتصادی کشورها به شمار می‌آید.

دبیر اجرایی همایش نفت و توسعه اقتصادی در همدان تصریح کرد: یکی از منابع طبیعی بسیار مهم و با ارزش کشور ما، نفت است که بررسی‌ها نشان می‌دهند این منبع به خوبی در مسیر رشد و توسعه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: بررسی چرایی این مهم و ارائه راهکارهای کارساز برای جایگزینی نفت در راه توسعه اقتصادی کشور می‌تواند بسترساز دگرگونی‌های سازنده در کشور باشد.

عزتی بیان کرد: اقتصاد یک علم است که به موضوع تخصیص منابع به نیازها می‌پردازد تا با کمترین منابع بیشترین نیازها برطرف شود.

وی با بیان اینکه نفت یک دارایی و سرمایه ملی است نه یک کالای مصرفی، افزود: مالک این دارایی، ایرانیان در نسل کنونی و نسل‌های آینده هستند.

عزتی با طرح این سئوال که نیاز امروز ایران چیست گفت: ایران نیازمند رشد بلندمدت پایدار، اشتغال‌زایی و بهبود رفاه عمومی است.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر بخواهیم منبع نفت را به مجموعه نیازها تخصیص دهیم در آینده و نسل‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر اجرایی همایش نفت و توسعه اقتصادی در همدان تصریح کرد: برای استفاده از نفت سه راه استخراج نفت و فروش آن، تبدیل نفت به ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری نفت وجود دارد که هر یک از آنها دارای مزیت‌ها و معایبی است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد، مشکل ایران در سیاست‌گذاری است و نهادی برای پیگیری درآمدهای نفت نیاز است تا درآمدهای نفتی وارد هزینه‌های جاری دولت نشود.

انتهای پیام/89029/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول