اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار اعلام کرد

کمبود 30 درصدی نیرو در بخش بهداشت و درمان بیجار

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: این مرکز با 30 درصد کمبود نیرو مواجه بوده که امیدواریم‌‌ این مهم هر چه سریع‌تر برطرف شود.

کمبود 30 درصدی نیرو در بخش بهداشت و درمان بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، نبی‌الله مهدویان عصر امروز در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی بیجار که با حضور فرماندار و برخی از اعضا در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت خواستار توجه بیشتر خیرین به این حوزه شد و اظهار کرد: کمک خیرین بیجاری به حوزه سلامت قابل ستایش است.

وی از کمک بالای 400 میلیون تومانی خیرین بیجاری در چند ماهه اخیر به حوزه سلامت شهرستان بیجار خبر داد و افزود: اگر مساعدت و کمک خیرین حوزه سلامت نبود وضعیت درمان وضعیتی نامناسب می‌شود.

مهدویان گفت: نیازهای حوزه سلامت زمانی که شناسایی و به مشارکت عمومی گذاشته شد می‌توان به حل مشکلات این حوزه در زمینه مالی امیدوار بود.

به گفته وی، بسیاری از کارهایی که تاکنون با کمبود اعتبارات شدید مواجه بود با همت و کمک خیرین این حوزه انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت و درمان بیجار در ادامه با گذری به روند کارهای انجام شده در 6 سال گذشته، گفت: با تغییر مکان بیمارستان، بیمارستان از 120 تخت باید به 128 تخت ارتقاء یافت که در حال حاضر دارای 115 تخت فعال است.

وی از جمله برنامه و کارهای انجام شده در راستای حوزه سلامت را احداث شبکه فاضلاب، ساخت و ایجاد 2 اتاق عمل با همیاری دانشگاه علوم پزشکی، جذب متخصص، احداث بخش، ساخت بخش امحاء زباله(هیدروکلاو)، درمانگاه تخصصی، احداث بخش اورژانس، اضافه بخش آی‌سی‌یو و 80 میلیون تومان هزینه در این بخش و اتاق بازی کودکان در بیمارستان برشمرد.

مهدویان در ادامه به ضرورت کاربرد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه سلامت تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت موجبات حل برخی از مشکلات حوزه سلامت را به همراه داشت.

رییس مرکز بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه در سال 86 - 87 حدوداً هفت نفر متخصص داشتیم از وجود 16 متخصص در حال حاضر در بیجار خبر داد و گفت: امید است با بهبود وضعیت بخش سلامت، کمبود نیروی متخصص در این شهرستان نیز مرتفع شود.

وی از وجود 17 مرکز بهداشت و 85 خانه بهداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: ارتقاء سطح سلامت نیاز به آموزش و گسترش آن در سطح جامعه دارد و امید است مسئولان در حیطه سلامت در ارتقاء سطح سلامت جامعه کوشا باشند.

مهدویان در پایان با بیان اینکه مراکز بهداشت و درمان بیجار با کمبود نیرو مواجه است گفت: مرکز بهداشت و درمان شهرستان بیجار با 30 درصد کمبود نیرو مواجه است که امید است این مهم هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

انتهای پیام/79015/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول