اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

معضل بازار گرم دلالان میوه و تره‌بار در ورودی عنبرآباد

عدم استفاده دلالان محصولات کشاورزی عنبرآباد از میادین میوه و تره‌بار سبب بروز مشکلاتی از جمله ترافیک سنگین و تصادفاتی در ورودی این شهر شده است.

معضل بازار گرم دلالان میوه و تره‌بار در ورودی عنبرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، بیش از چند سال است که میدان میوه و تره‌بار عنبرآباد کارهای اولیه آن انجام شده و غرفه‌بندی و محوطه آن به متراژ 5 هزار متر آسفالت شده است، اما هنوز دلالان در کنار جاده خرید و فروش انجام می‌دهند.

این خرید و فروش در ورودی شهر عنبرآباد از سمت کوه‌فجر توسط دلالان در کنار خیابان انجام می‌شود که موجب ترافیک سنگین و تصادفات شده است.

چند سال است که از این وضعیت می‌گذرد و مسئولان امر تاکنون هیچ اقدام مثمرثمری انجام ندادند و به گونه‌ای ورودی شهر عنبرآباد جای دلالان محصولات کشاورزی شده است و هر طوری که خودشان بخواهند، خرید و فروش می‌کنند.

در صورتی که ورودی هر شهر چهره واقعی یک شهر است و کسی که از بیرون وارد این شهر شود و این نامنظمی و ترافیک را می‌بیند برای شهر عنبرآباد نامطلوب است.

با حضور در میان دلالان و بررسی اینکه چرا از میدان تره‌بار استفاده نمی‌کنند و در کنار خیابان خرید فروش می‌کنند، هر کدام پاسخ و راهکاری متفاوت داشتند.

غرفه‌ها را در اختیار دلالان عنبرآباد نمی‌گذارند

توکلی یکی از دلالان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: باید برای پایانه‌ها که در ورودی شهر درست شده است، صنف این پایانه‌ها معلوم شود و هر پایانه باری که تخلف کرد توسط صنف جریمه شود که تاکنون صنف پایانه‌های بار عنبرآباد تشکیل نشده است.

محمودی از دیگر فروشندگان ورودی شهر عنبرآباد ضمن نارضایتی از وضعیت کنونی بیان داشت: احداث پایانه بار و میادین تره‌بار در کنار هم اشتباه است و اگر ما در میادین تره‌بار بخواهیم، خرید و فروش انجام بدهیم، کسانی هستند که نمی‌گذارند بار به میدان برسد و جلوی پایانه‌های بار خرید و فروش می‌کنند.

مشایخی از دیگر دلالان میدان نیز تصریح کرد: مقصر شهردار وقت بوده است که غرفه‌های میادین تره و بار را به دلالان جیرفتی فروخته است و این غرفه‌ها را در اختیار دلالان عنبرآباد نمی‌گذارند.

شهرداری هرگونه همکاری را انجام می‌دهد

نعمت‌الله حسین‌زاده شهردار عنبرآباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: شهرداری عنبرآباد به اندازه توان خود کار انجام داده و میادین تره‌بار را آماده کرده است و هنوز هم آمادگی هرگونه همکاری در حل این معضل را دارد و برای ساماندهی ورودی شهر عنبرآباد تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: حوزه پایانه‌های بار جزو حوزه شهر نیست و متعلق به اداره راه و شهرسازی و مسئول پایانه‌های بار است، اما به دلیل ساخت میادین تره‌بار در هم‌جواری پایانه‌ها شهرداری هرگونه همکاری که لازم باشد، انجام می‌دهد.

امیدواریم مسئولان پایانه‌های بار که معضل اصلی این ترافیک و تصادفات شده‌ است، قاطعانه با مسئولان پایانه بار عنبرآباد برخورد کنند و نگذارند که خرید و فروش محصولات در جلوی پایانه‌های بار انجام شود.

انتهای پیام/80005/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول