اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی:

37 هزار نفر زن بی‌سرپرست در آذربایجان غربی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 37 هزار نفر زن بی سرپرست و بدسرپرست در مناطق مختلف آذربایجان غربی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

37 هزار نفر زن بی‌سرپرست در آذربایجان غربی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی خضرلو ظهر امروز در دیدار مسئولان روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرپرست خبرگزاری فارس دفتر آذربایجان غربی که در دفتر نمایندگی این خبرگزاری در ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: مددجویان زیادی سال‌های گذشته توانمند شده و در حال حاضر تکفل و حمایت مادی و معنوی ایتام را پذیرفته‌اند.

وی گفت: در این استان 36 نفر پزشک، چندین نماینده مجلس، مدیرکل و مقامات اجرایی وجود دارد که در سال‌های تحصیلی خود زیرپوشش کمیته بودند ولی اکنون خود حمایت کودکان را پذیرفته‌اند.

وی حداقل مبلغ واریزی به حساب کودکان زیر پوشش طرح اکرام ایتام را 20 هزار تومان عنوان کرد و افزود: امکانات لازم در حوزه ازدواج، تحصیل، اشتغال، آموزش مهارت‌های زندگی و .. به مددجویان ارائه می‌شود تا یک زندگی سالم و عادی را تجربه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما ادعا نداریم خانواده‌های زیرپوشش را به رفاه کامل رسانده‌ایم، ادامه داد: برای تامین کردن امکانات ابتدایی یک زندگی معمولی و فراهم کردن حداقل‌های مورد نیاز نهایت تلاش خود را می‌کنیم به طوری که رضایتمندی مورد انتظار نیز در جامعه هدف‌مان دیده می‌شود.

خضرلو با اظهار به اینکه خانواده‌های طبقه‌های پایین جامعه در دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها، اطاعت از منویات مقام معظم رهبری، خاموش کردن فتنه‌های دشمنان نقش پررنگ‌تری دارند، بیان داشت: ما خود را وامدار این قشر از جامعه می‌دانیم زیرا با وجود تحمل فشارهای مضاعف هیچ گاه از مواضع انقلابی و روحیه ولایتمداری خود دست نمی‌کشند.

وی به اجرای طرح فلاح در استان اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح برنامه‌های مذهبی با حضور روحانیان توانمند استان در منزل‌های مددجویان برپا می‌شود، هزینه‌های موردنیاز برای برپایی این مراسم‌ها توسط کمیته امداد تامین می‌شود، به طوری که روحانیان هم در ارتباط با مسائل روز دینی، سیاسی و اجتماعی شرکت‌کننده‌ها را ارشاد می‌کنند.

رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه 37 هزار نفر زن بدسرپرست و بی‌‌سرپرست زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، بیان داشت: مستمری این بانوان توسط کمیته امداد به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شود تا بعد از فرا رسیدن سن بازنشستگی حقوق ماهانه‌ای را دریافت کنند.

خضرلو از زیرپوشش بودن 550 نفر بیمار خاص استان خبر داد و گفت: امکانات درمانی و دارویی مورد نیاز برای بیماران زیرپوشش ارائه می‌شود حتی در مواقع ضروری و در صورت تمایل فرد، به استان‌های دیگر برای پیگیری درمان اعزام می‌شوند.

وی همکاری رسانه‌های جمعی برای اعتمادسازی در جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: چنانچه خبرنگاران مجموعه فعالیت‌های این نهاد را به شکل مناسب منعکس کنند، خیران زیادی برای همکاری و زیرپوشش بردن خانواده‌های کم‌برخوردار راغب می‌شوند.

*مدیران از تغذیه خبری رسانه‌ها غفلت نکنند

ابراهیم آقازاده گفت: متاسفانه مدیران دستگاه‌های ‌اجرایی به طور شایسته و آن طور که باید اخبار ناب و تازه را در اختیار رسانه‌های محلی قرار نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی روزنامه آراز آذربایجان و خبرگزاری‌های فعالی وجود دارد، بیان داشت: اخبار، رویدادها و تحولات باید به صورت لحظه به لحظه در اختیار این قبیل رسانه‌ها قرار گیرد، ولی اغلب مواقع انتشار اطلاعات و اخبار به نشست‌های خبری موکول شده و در نتیجه رسانه‌ها از قافله اخبار جا می‌مانند.

آقازاده خبررسانی سریع، به هنگام توام با دقت عمل را رسالت یک مسئول روابط عمومی و خبرنگار توانمند دانست و ادامه ‌داد: هفته‌نامه‌ها انتشار اخبار تحلیلی و تکمیلی را عهده‌دار هستند، ولی این مقوله نیز در استان ما مغفول واقع شده، که چنین وضعیتی در اثر بی‌مهری مسئولان به جامعه مطبوعات به وجود آمده است.

سرپرست خبرگزاری فارس دفتر آذربایجان غربی از اینکه مدیران در مورد مطبوعات و کار رسانه‌ای شناخت چندانی ندارند اظهار تاسف کرد و ادامه داد: بعضی مدیران حتی دو عنوان هفته‌نامه بومی را نیز نشناخته و بین بعضی از آنها چنین تصوراتی وجود دارد که هفته‌نامه‌ها و نشریات بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند.

وی از اینکه بعضی مسئولان نمی‌توانند روزنامه را از خبرگزاری یا نشریه را از آگهی‌نامه تمیز دهند، اظهار تاسف کرد و بیان داشت: بی‌اطلاعی از جامعه خبری و رسانه‌ای در عمران، سازندگی و پیشبرد اهداف کلان تاثیر مستقیم و منفی می‌گذارد چرا که تصمیم‌سازان از رسانه به عنوان یک اهرم قدرتمند برای اجرای برنامه‌ها غفلت می‌کنند.

آقازاده حمایت معنوی دستگاه‌های اجرایی از مطبوعات را خواستار شد و بیان داشت: بیشتر مواقع همزمان با مطرح کردن موضوع حمایت مسئله مساعدت‌های مالی به اذهان متبادر می‌شود، حال آنکه پشتیبانی معنوی و همفکری و تعامل نزدیک فراتر و بیشتر از کمک‌های نقدی موثر واقع شده و یک روزنامه را به کیهان، ایران و .. تبدیل می‌کند.

سرپرست خبرگزاری فارس دفتر آذربایجان غربی کمیته امداد امام را یکی از بزرگترین یادگاران امام خمینی (ره) دانست و بیان داشت: کارشناسان، کارکنان و مددکاران این مجموعه سربازان صدیق نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده و در فقرزدایی نقش قابل توجهی دارند.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات این مجموعه تاکید کرد و آگاه‌سازی مردم را منجر به کسب اعتماد آنها دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان این نهاد با هدف حفظ حیثیت مددجویان به صورت گمنام خدمت می‌کنند ولی عده‌ای قلیل خواه از روی آگاهی خواه از روی جهل و عناد عملکرد کمیته امداد را زیرسوال می‌برند.

آقازاده برای همکاری رسانه‌ای با کارشناسان این مجموعه اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از شبهه افکنی و با هدف شفاف‌سازی عملکرد این مجموعه مردمی و انقلابی آمادگی لازم برای همکاری رسانه‌ای در سطح گسترده وجود دارد.

انتهای پیام/61002/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول