اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

هفتمین جشنواره «نخل‌های سوخته» برگزار می‌شود

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان «نخل‌های سوخته» برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره «نخل‌های سوخته» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان «نخل‌های سوخته» ‌برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: «نخل‌های سوخته» با هفتمین نگاه خود در انتظار گل‌واژه‌هایی است که مفاهیم با ارزش آن رویداد مهم تاریخی و معنوی را در سرایش‌های متعهدانه شاعران جستجو می‌کند.

ابوالحسنی عنوان کرد: این جشنواره با موضوعات دفاع مقدس با جایزه مرحوم‌ قیصر امین‌پور، بهره‌گیری شعر دفاع مقدس از مضامین عاشورایی با جایزه مرحوم سیدحسن حسینی، مقاومت ملل با جایزه ادبی قدس، شعر کودک و نوجوان با جایزه شهید علی ایرانمنش و بخش ویژه استکبارستیزی با جایزه شهید ناصر فولادی برگزار می‌شود.

وی خاطر ‌نشان کرد: در بخش دفاع مقدس، اولویت با آثاری است که شاعر در آنها از کلیشه‌های رایج فاصله گرفته باشد و در بخش بهره‌گیری از مضامین عاشورایی پرداختن به پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس مد‌نظر است.

ابوالحسنی گفت: در بخش شعر مقاومت ملل، اولویت با آثاری است که شاعر در آنها به موضوعاتی از جمله مقاومت در سوریه و مظلومیت شیعه در جهان پرداخته باشد.

وی مهلت ارسال آثار را تا اول بهمن‌ماه سال‌جاری اعلام کرد و ابراز داشت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان واقع در بلوار شهید عباس‌پور ارسال کنند.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول