اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های مازندران:

محور هراز از لحاظ تلفات رانندگی بحرانی است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: 9 درصد از کشته‌های تصادفات در محور هراز اتفاق افتاده است و در میان جاده‌های کوهستانی، جاده هراز وضعیت بحرانی دارد.

محور هراز از لحاظ تلفات رانندگی بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجیدرضا نصرالله‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل و راهداری در محل ساکن کنفرانس این اداره کل، اظهار داشت: هدف ما حفظ جان مردم در استفاده از وسایل حمل و نقل است.

وی بیان داشت: مهم‌ترین هدف ما کاهش تلفات جاده‌ای است.

نصرالله‌نژاد افزود: 11 پایانه فعال مسافربری، دو پایانه باربری، 26 مجتمع خدمات رفاهی، 32 شرکت حمل کالا و 169 واحد حمل مسافر داریم.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال گذشته 366 کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم، گفت: این رقم در مدت مشابه امسال به 354 نفر رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های روستایی هرچه آسفالت این مسیرها بیشتر می‌شود تلفات هم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در هشت ماهه سال گذشته 34 نفر و در مدت مشابه امسال 37 نفر در مسیرهای روستایی کشته شدند.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی مدارس در محورها برای کاهش تلفات جاده‌ای صورت می‌گیرد، ادامه داد: ‌تلاش داریم تلفات دانش‌آموزی را به صفر برسانیم و تاکنون 377 مدرسه حریم راه‌ها ایمن‌سازی شده‌ است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به فعالیت پنج مرکز معاینه فنی خودرو در شهرهای ساری، قائمشهر، گلوگاه، تنکابن و آمل، اظهار داشت: خودروها اگر استانداردهای لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند برگ معاینه فنی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تصادفات بسیار زیاد است و سال گذشته در تصادفات روستایی و برون‌شهری 640 کشته داشتیم، ادامه داد: این منهای تلفات درون‌شهری است.

این مسئول با اشاره به بالا بودن تلفات در تصادفات خاطرنشان کرد: هر سال به اندازه جمعیت یک روستای بزرگ در جاده‌ها کشته می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 403 کشته در محورهای روستایی و برون‌شهری داشتیم، افزود:‌ قسمت اعظم برنامه‌ها برای کاهش تلفات به نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی برای مردم برمی‌گردد و رسانه‌ها باید مداخله و کمک کنند تا تلفات نداشته باشیم.

نصرالله‌نژاد با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال 354 کشته داشتیم، گفت: در مقایسه با آمار سال گذشته با کاهش 12 نفری در خصوص کشته‌های برون‌شهری مواجه هستیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران درباره محورهای پرخطر گفت: در محور آمل به محمودآباد در 25 کیلومتر راه، 13 نفر و محور بابلسر به بهنمیر در 10 کیلومتر پنج نفر کشته داشتیم که در هر دو کیلومتر یک نفر کشته محسوب می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: محور ساری به نکا و محور بهشهر به گلوگاه از دیگر محورهای پرخطر است.

نصرالله نژاد با اشاره به اینکه 9 درصد از کشته‌ها در محور هراز اتفاق افتاده که 33 نفر از تلفات هشت ماهه امسال را شامل می‌شود، اظهار داشت: محور سوادکوه هشت درصد، نور به نوشهر، بهشهر به گلوگاه و آمل به محمودآباد محورهای دیگری هستند که تعداد تلفات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه در محور هراز در هفت ماهه امسال پنج میلیون تردد انجام شده، گفت: محور هراز بر اساس میزان تردد هم بیشترین کشته را داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به اینکه 45 درصد از کشته‌ها را راننده‌ وسیله نقلیه تشکیل می‌دهد، تصریح کرد:‌ عابر پیاده 28 درصد و سایر سرنشینان 27 درصد تلفات رانندگی را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مینی‌بوس و اتوبوس کمترین تلفات جاده‌ای را دارند و در حدود نیم درصد و نهایت یک درصد است، اظهار داشت:‌ نوع خودروی مورد استفاده در تصادفات 14 درصد پراید، 11 درصد سایر سواری‌ها، هشت درصد پژو 405 و پنج درصد پژو 206 بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: اتوبوس و مینی‌بوس امن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات عابر پیاده در افراد بالای 60 سال است، افزود: ‌21 تا 30 ساله‌ها نیز بیشترین تلفات موتور را شامل می‌شوند و اگر استفاده‌کنندگان از موتور، کلاه ایمنی بر سر داشته باشند تا 75 درصد تلفات تصادفات موتور کاهش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: امسال سه هزار کلاه ایمنی موتور را به صورت رایگان در بین راکبان موتورسیکلت توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد از تلفات رانندگی در روز اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: 28 درصد در طول شب و پنج درصد هم در طول روز است و این تصور که بیشترین تلفات در شب اتفاق می‌افتد، تصور نادرستی است.

نصرالله‌نژاد با بیان اینکه 51 درصد از تلفات در محل حادثه، 10 درصد در هنگام حمل به بیمارستان و 37 درصد در درون بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: میزان تلفات در محل حادثه نشان از شدت حادثه است.

وی افزود: سرعت خودروها بسیار زیاد است و باید بتوانیم این خودروها را کنترل کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: هرچه سطح سواد افراد افزایش می‌یابد، میزان کشته‌ها کمتر می‌شود، این درحالی است که رده‌های تحصیلی بالای دیپلم حدود 12 درصد کشته‌ها را شامل می‌شوند.

وی با تاکید بر آموزش رانندگان اظهار داشت: هر سال حدود 20 هزار نفر از رانندگان و متصدیان شرکت حمل و نقل را آموزش می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب افزایش تلفات می‌شود، تصریح کرد:‌ بهتر است ساخت‌وسازهای جاده‌ای در قالب مجتمع‌های خدماتی رفاهی باشد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم جاده‌ها را از حالت سنتی خارج کرده و مکانیزه کنیم، یادآور شد:‌ با دوربین‌های نظارت تصویری و دوربین‌های ثبت تخلفات سعی کردیم محورها را در کنترل داشته باشیم.

نصرالله‌نژاد خاطرنشان کرد: از میان جاده‌های کوهستانی، جاده هراز وضعیت بحرانی دارد.

انتهای پیام/86007/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول