اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان عنوان کرد

اهمیت سلامت رانندگان در افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان گفت: اخذ کارت سلامت رانندگان به عنوان یکی از مفاد مهم در آیین‌نامه حملونقل جاده‌ای کالا و مسافر الزامی است.

اهمیت سلامت رانندگان در افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای

گودرز محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اهمیت صحت و سلامت رانندگان و تاثیر آن در افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل جاده‌ای تمام رانندگان حرفه‌ای برون‌شهری پس از طی مراحل معاینات پزشکی کارت سلامت دریافت می‌کنند.

وی افزود: بیشترین عوامل مؤثر در تصادفات جاده‌ای، وابسته به خطاهای انسانی است، به همین دلیل و به منظور کنترل و افزایش ایمنی اعمال برخی محدودیت‌ها برای رانندگان عمومی ضروری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ادامه داد: به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل تاکید شده رانندگان فاقد کارت سلامت را به مراکز مجاز طب کار که از سوی اداره کل برای انجام این کار تعیین شده‌اند، معرفی کنند.

وی گفت: این مراکز معاینات و آزمایشات دقیق را بر روی معرفی‌شدگان درخصوص اختلالات احتمالی بینائی، شنوائی، کلیوی، روحی، تنفسی، فشار خون و نوار قلب و ... انجام می‌دهند.

گودرزی ادامه داد: پس از بررسی دقیق آزمایشات، در صورت مشاهده مشکلات جسمانی و ...، رانندگان را برای معالجه به پزشکان متخصص معرفی تا پس از طی مراحل کامل درمان مجدداً معاینه و در صورت وجود صحت کامل کارت سلامت آنان را صادر می‌کنند.

وی تصریح کرد: به همراه داشتن کارت صحت و سلامت معتبر، یکی از مدارک اصلی رانندگان حرفه‌ای حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود و شرکت‌ها موظفند از تحویل صورت وضعیت و بارنامه به رانندگان فاقد کارت صحت و سلامت رانندگی خودداری کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان یادآور شد: در حال حاضر 23 هزار و 388 راننده حرفه‌ای در بخش حمل‌ونقل کالا و تعداد 5 هزار و 581 راننده در بخش حمل‌ونقل مسافر دارای کارت هوشمند رانندگی با وسایل نقلیه عمومی هستند که به صورت دوره‌ای برای دریافت و تمدید کارت صحت و سلامت به مراکز طب کار معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول