اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خبر داد

کاهش 6.5 درصدی تلفات سوانح جاده‌ای در خراسان‌ رضوی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: آمار متوفیان سوانح رانندگی جاده‌ای طی هفت ماه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 6.5 درصد کاهش یافته است.

کاهش 6.5 درصدی تلفات سوانح جاده‌ای در خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: آمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای استان که شامل حوادث راه‌های برون شهری و روستایی است؛ طی این مدت 554 نفر بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: از این میزان 467 نفر در راه‌های برون شهری جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 0.6 درصدی داشته و عملاً تغییر فاحشی با سال قبل نداشته است.

وی با بیان اینکه عمده حوادث جاده‌ای استان مربوط به محور مشهد - چناران - قوچان است، گفت: علت آن نیز حجم بالای تردد در این محور و عدم تناسب محور با این ترددها، نداشتن استانداردهای مناسب یک آزادراه و تنوع ترددها است به گونه‌ای که بخش زیادی از تلفات رانندگی این محور منحصر به سرنشینان خودرو نیست و موتورسوارها و عابرین پیاده هم قابل توجه هستند.

وی اظهار داشت: اما در بخش تلفات سوانح رانندگی راه‌های روستایی طی هفت ماه نخست سال‌جاری شاهد کاهش 3.29 درصدی بوده‌ایم.

به گفته وی، طی این مدت 87 نفر در راه‌های روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند در حالی که این آمار سال گذشته در همین زمان 123 نفر بوده است.

دبیر کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان همچنین گفت: در بحث متوفیان حوادث رانندگی درون شهری نیز طی سال‌جاری نزدیک به یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: در مجموع طی هفت ماه نخست سال‌جاری شاهد کاهش 2.3 درصدی تلفات حوادث رانندگی استان اعم از درون و برون شهری بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار تلفات رانندگی پنج ماه نخست سال‌جاری گفت: استان در این زمینه با توجه به کاهش 13 درصدی تلفات رانندگی در مجموع راه‌های برون شهری و روستایی در بحث میزان کاهش تلفات جاده‌ای در کشور در رتبه نخست قرار گرفته بود.

انتهای پیام/2202/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول