اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تاکید کرد

لزوم صرفه‌جویی بیشتر مردم یزد در مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بر لزوم صرفه‌جویی بیشتر مردم یزد در مصرف گاز طبیعی تاکید کرد.

لزوم صرفه‌جویی بیشتر مردم یزد در مصرف گاز

علیرضا پیله‌ور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: گرچه مردم یزد از صرفه‌جو ترین مردم کشور در مصرف گاز هستند و مصرف گاز خانگی آنها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما به دلیل جلوگیری از افت فشار گاز در روزهای سرد پیش رو، لازم است بیش از گذشته در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مصرف گاز در استان یزد در هفت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش‌های تجاری و خانگی با کاهش روبرو بوده است اما در ماه‌های باقی‌مانده از سال، میزان این صرفه جویی باید افزایش یابد.

پیله‌ور با بیان اینکه لازم است مردم از روش‌های جدید و تاثیرگذار برای کاهش مصرف انرژی در خانه‌ها استفاده کنند، تاکید کرد: اقداماتی مانند نصب پنجره‌های دو جداره با قاب استاندارد با کاهش 20 درصدی مصرف گاز، به کارگیری عایق حرارتی در پوسته ساختمان شامل دیوارهای خارجی، سقف و کف با کاهش 30 درصدی، استفاده از پرده‌های ضخیم با کاهش پنج درصدی اتلاف گرما، استفاده از پوشاک مناسب در فصل سرما و تنظیم دمای اتاق در زمستان بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد با نصب دماسنج، می‌تواند در کاهش میزان مصرف گاز در فصول سرد سال موثر باشد.

وی تاکید کرد: این اقدامات علاوه بر کاهش مصرف گاز، کاهش هزینه مصرفی را نیز به دنبال خواهد داشت و هزینه‌های خانوار نیز کاهش می‌یابد.

پیله‌ور در مورد نحوه صرفه‌جویی در اماکنی که سیستم گرمایش مرکزی دارند، یادآور شد: نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه باعث کاهش مصرف گاز به میزان 10 درصد در منازل و 30 درصد در مدارس، ادارات و ... شده و نصب شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها موجب کاهش 20 درصدی گاز، تنظیم و سرویس سیستم‌های گرمایشی به ویژه مشعل موتورخانه‌ها به صورت دوره‌ای منجر به کاهش 15 تا 20 درصدی گاز طبیعی شده، همچنین عایق کاری مخازن و لوله‌های سیستم گرمایش مرکزی و جلوگیری از نشت آب در رادیاتورها و خطوط لوله آب گرم باعث صرفه جویی در مصرف گاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از مسئولان ادارات استان یزد نیز خواست: ضمن نظارت بر رعایت دمای رفاه در سالن‌ها و اتاق‌های ادارات تحت سرپرستی، همگام و همراه با اقشار مختلف مردم، در این امر مهم مشارکت کنند و ضمن کمک به پایداری شبکه گاز، زمینه بهره‌مندی سایر مناطق سردسیر استان و کشور از این نعمت الهی را فراهم سازند.

وی همچنین تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، می‌تواند میزان صرفه‌ جویی شده را روانه بخش صنعت کند که این امر علاوه بر اینکه سوخت پاک نصیب صنایع استان می‌کند و کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد، رونق صنعت استان یزد را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/2464/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول