اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

70 درصد سبد انرژی را گاز تشکیل می‌دهد/مصرف گاز در اردبیل هفت میلیون متر مکعب

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: 70 درصد سبد انرژی مصرفی در استان اردبیل را گاز تشکیل می‌دهد که روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود.

70 درصد سبد انرژی را گاز تشکیل می‌دهد/مصرف گاز در اردبیل هفت میلیون متر مکعب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در نشست مسئولان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: هموطنان شهری و روستایی ما اکثراً از نعمت گاز بهره‌مند شده و از آن استفاده می‌کنند که روز به روز نیز بر تعداد مشترکان و میزان مصرف این انرژی در استان اردبیل افزوده می‌شود.

وی متوسط مصرف گاز در این استان را هفت میلیون و 600 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: ما با طرح‌های توسعه‌ای که در دست اجرا داریم تا دو سال آینده حتی بیشتر از مصارفمان گاز به لوله‌ها تزریق کرده و در تأمین گاز مورد نیاز خانگی و صنعت با مشکلی روبه‌رو نمی‌شویم.

خدایی تعداد مشترکان گاز را در استان اردبیل بیش از 340 هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه گازرسانی به شهرها تمام شده و روستاها در دست اقدام است این میزان بهره‌بردار هر سال 20 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: 430 آبادی استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به 135 روستا نیز در دست اجراست که پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه اول سال آینده این پروژه‌ها با اولویت مناطق سردسیر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی اردبیل را از جمله مناطق سبز و دارای صد درصد برخورداری ساکنان مناطق شهری از این نعمت توصیف کرد و یادآور شد: در بخش تولید گاز قدم‌های خوبی در سال‌های اخیر برداشته شده و به دلیل آن که گاز انرژی پاک، ایمن و کم هزینه است بیشتر هموطنانمان راغب به استفاده از آن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان در پیش بودن زمستان و فصل سرما را یادآور شد و اضافه کرد: نسبت به تأمین سوخت دوم واحدهای تولیدی، صنعتی و مراکز عمومی اقدامات جدی را آغاز کردیم و انتظار می‌رود زمستان امسال با قطعی گاز روبه‌رو نشویم.

خدایی گفت: با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توان فضایی را فراهم کرد تا در فصل سرما هموطنان با مشکل قطعی گاز روبه‌رو نشده و در این زمینه نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: علاوه بر گازرسانی به بخش‌های صنعتی، تولیدی و خانگی 58 جایگاه سی.ان.جی در استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند هستند که امیدواریم در فصل زمستان آنها نیز با مشکل خاص روبه‌رو نشوند.

خدایی ضرورت پرداخت به موقع بدهی‌ها از سوی این شرکت‌ها را یادآور شد و تصریح کرد:‌ این امر بستری را فراهم می‌آورد تا شرکت گاز بتواند بهتر و بیشتر به هموطنانمان ارائه خدمات کند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول