اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام خبر داد

راه‌اندازی خانه بهداشت‌های غیرفعال در چرام

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام از راه‌اندازی خانه بهداشت‌های غیرفعال در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی خانه بهداشت‌های غیرفعال در چرام

‌به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حشمت‌الله شکرپور عصر امروز در نشست شورای اداری چرام با بیان این‌که هفته دیابت از 27 آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه با شعار «دیابت، آموزش و پیشگیری» ادامه دارد، اظهار کرد: دیابت بیماری است که به علت اختلال در متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها ایجاد می‌شود و با کمبود ترشح یا کارایی انسولین همراه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام ادامه داد: به علت تغییر شیوه زندگی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه و وجود عوامل مستعد کننده‌ای نظیر چاقی، استرس، کم‌تحرکی و رژیم‌های غیربهداشتی، بروز چنین بیماری‌هایی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان چرام، عنوان داشت: در این هفته در ادامه فعالیت‌های روتین شبکه بهداشت و درمان، برنامه‌هایی در راستای هفته دیابت در نظر داریم.

این مسئول برپایی چادر سلامت در مصلی نماز جمعه برای اندازه‌گیری وزن، قد و فشار خون و تست اولیه قند خون از افراد بالای 30 سال را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: در شهر به دلیل عدم فعالیت یا کمی فعالیت‌ها هم وزن بالا رفته و هم بیماری‌هایی چون دیابت و فشار خون زیاد شده است.

شکرپور با اشاره به آغاز طرح غربالگری، یادآور شد: از اول آبان ماه طرح غربالگری هر سه سال یکبار بیماری دیابت و فشار خون در سطح خانه‌های بهداشت ما از دورترین نقطه تا شهر چرام در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام همچنین با اشاره به فعالیت‌های شبکه بهداشت چرام، خاطرنشان کرد: در این ماه راه‌اندازی دستگاه سنکانتر و اتو آنالیزر آزمایشگاه چرام را داشتیم که آزمایشگاه ما به صورت پیشرفته آزمایشات را با حضور سه کارشناس مجرب انجام می‌دهد.

وی از استقرار پزشک متخصص داخلی در درمانگاه مرکزی چرام خبر داد و گفت: همچنین راه‌اندازی کمیسیون پزشکی شهرستان را از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

این مسئول با بیان این‌که خانه بهداشت‌های غیرفعال در این شهرستان آغاز به کار کرده‌اند، گفت: خانه بهداشت بیدانجیر بعد از 14 ماه فعالیت آن با بهورز جدید از سر گرفته شد.

انتهای پیام/82002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول