اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مراکز و خانه‌های بهداشت دشتستان بر اثر زلزله خسارتی ندیدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مراکز و خانه‌های بهداشت دشتستان بر اثر زلزله خسارتی ندیدند.

مراکز و خانه‌های بهداشت دشتستان بر اثر زلزله خسارتی ندیدند

غلامرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله در دشتستان تاکنون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تمام امکانات و توانمندی‌های خود برای امدادرسانی به مردم استفاده کرده است.

وی افزود: تیم‌های مختلف بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف دشتستان حضور دارند و اقدامات درمانی و بهداشتی را به افراد آسیب‌دیده ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این تیم‌ها وظایف تخصصی بهداشتی مانند کنترل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، سلامت خانواده و سلامت روان حادثه‌دیدگان را بر عهده دارند.

حیدری تصریح کرد: در ارزیابی اولیه، جمعیت متأثر از حادثه زلزله دشتستان در مناطق آسیب‌دیده شهر برازجان و روستاهای دهقاید و نظرآقا بیش از 128 هزار نفر برآورد شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 197 کودک زیر یکسال، هشت‌هزار کودک زیر شش سال، یک‌هزار و 306 خانم باردار و تعدادی نیز بیماران خاص مانند بیماران قلبی عروقی، تالاسمی، فنیل‌کتونری و دیابت هستند که خدمات ویژه بهداشتی به این عزیزان ارایه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: خدمات بهداشتی درمانی از نخستین لحظات وقوع زلزله به آسیب‌دیدگان ارائه شد و یک لحظه نیز در ارائه خدمات توقف نداشتیم.

حیدری بیان کرد: مردم از حجم و کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی رضایت کامل داشتند و مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ یک از مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت به لحاظ سازه‌ای در این حادثه آسیبی ندیده‌اند و همه این مراکز از روز پس از حادثه روز جمعه فعال بوده و خدمات بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌کنند.

حیدری اضافه کرد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و دشتستان در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی هستند.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول