اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی آب آشامیدنی وجود ندارد/ مسئولان این تصاویر را ببینند

ساکنان روستای چاه‌حسن با جمعیت بیش از 4 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بی‌بهره هستند.

وقتی آب آشامیدنی وجود ندارد/ مسئولان این تصاویر را ببینند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، آب از مهم‌ترین نیازهای زندگی انسان است که سالم بودن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است با توجه به خشکسالی‌های متمادی در دنیا و به طبع آن کشور ما با همه اقداماتی که توسط دولت‌های مختلف انجام شده، اما هنوز برخی مردم از حداقل‌ها در این زمینه محروم هستند و هنوز این مایه حیات به حیاط خانه‌های بسیاری از مردم روستاهای منطقه راه نیافته است.

شهرستان رودبار در جنوب کرمان یکی از مناطقی است که مردم آن در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که توجه هر چه بیشتر مسئولان را برای رفع آن می‌طلبد.

رحمت فرامرزی یکی از اهالی روستای جهاد چاه‌حسن در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم منطقه چاه‌حسن نبود آب آشامیدنی سالم است این روستا با جمعیت بیش از 4 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بی‌بهره هستند.

وی افزود: ما هر روز برای تهیه آب مورد نیاز باید مسافت طولانی راه برویم در این مسیر برخی با اتومبیل و ... ظرف‌های آب را تا موتور آب حمل می‌کنند، البته مشکلاتی هم برخی مواقع وجود دارد، مانند اینکه ممکن است، برخی روزها به دلیل قطع بودن برق، موتور آب خاموش باشد.

احمد نوری‌نژاد دهیار منطقه چاه‌حسن شهرستان رودبار نیز به خبرنگار فارس گفت: آب آشامیدنی سالم از نیازهای ابتدایی مردم و مایه حیات است که مردم منطقه ما هنوز در حسرت آن هستند.

وی با بیان اینکه در دولت قبلی قرار بود یک مجتمع آبرسانی در این روستا افتتاح شود که با شنیدن این نوید مردم منطقه با خوشحالی برای خرید انشعاب و کنتور آب اقدام کردند، افزود: اما دولت گذشته تمام شد و چند ماه هم از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد و هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

نوری‌نژاد تصریح کرد: برخی پیرمردهای منطقه با حمایت کمیته امداد امام خمینی انشعاب و کنتور آب خریده بودند که به رحمت ایزدی پیوستند، اما پروژه آبرسانی منطقه ما هنوز تکمیل نشده است.

محمد فیروزی مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مجتمع آبرسانی چاه‌حسن 55 آبادی را زیر پوشش قرار می‌دهد که تاکنون 21 هزار و 33 میلیون ریال برای این پروژه آبرسانی تخصیص داده شده و حجمی از کار انجام شده است.

وی افزود: این پروژه شامل خرید و اجرای 67 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه داخلی، ساخت یک باب مخزن یک‌هزار متر مکعبی بتنی، ساخت حوضچه محافظ شیرآلات، حفر دو حلقه چاه، تجهیز و برقی کردن یک حلقه چاه و خرید اتصالات و شیرآلات است.

فیروزی عنوان کرد: تاکنون حدود 19 روستا از این 55 روستا و آبادی در سال 1390 تأمین آب شده‌اند، اما هیچ استقبالی برای خرید انشعاب نداشتند و در سال جاری حدود 250 نفر از اهالی منطقه چاه‌حسن با همکاری شورای اسلامی روستا نسبت به خرید انشعاب اقدام کردند.

فیروزی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای شبکه مورد بهره‌برداری تعداد اندکی از اهالی استقبال کردند، اگر 80 درصد اهالی روستاها که تأمین آب شده‌اند، نسبت به خرید انشعاب و نصب کنتور اقدام کنند ما هم نسبت به خدمت‌رسانی به این اهالی اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مجتمع آبرسانی منطقه چاه‌حسن در اولویت کاری آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار از محل اعتبارات ستاد توسعه جنوب کرمان و ماده 180 در سال مالی جاری است که با تخصیص اعتبار مشکل تعداد زیادی از روستاهای زیر پوشش رفع می‌شود.

....................................

گزارش از محمد سعیدی‌نژاد

...................................

انتهای پیام/80009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول