اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب:

5 درصد آب تولیدی در کشور صرف آب شرب می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 5 درصد آب تولیدی در کشور صرف آب شرب می‌شود.

5 درصد آب تولیدی در کشور صرف آب شرب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احد جاودانی عصر امروز در جمع مدیران شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر از منبع آب ثابت و پایدار در داخل استان بی‌بهره‌ است، اظهار داشت: آب شرب مصرفی استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود که لازم است مشترکین صرفه‌جویی بیشتری کنند.

وی با بیان نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ مصرف آب، خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم در نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن آب شرب در جامعه تلاش کنند تا در مواقع بحرانی دچار چالش نشویم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد، تصریح کرد: بیش از 95 درصد آب تولیدی صرف طرح‌های کشاورزی می‌شود و تنها 5 درصد صرف آب شرب می‌شود.

جاودانی بر استفاده کشاورزان از روش آبیاری تحت فشار تأکید کرد و بیان داشت: با استفاده از روش آبیاری تحت فشار، مشکل عمده آب بخش کشاورزی مرتفع می‌شود.

وی، مصرف سرانه آب هر نفر در شبانه‌روز را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: حداکثر مصرف باید 150 لیتر برای هر نفر باشد؛ در حالی که مصرف در کشور به طور متوسط 250 لیتر است این در حالی است که در کشورهای پرآب مانند هلند میزان مصرف 100 لیتر است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان بر پرهیز از زیاده‌روی در مصرف آب تأکید کرد و عنوان داشت: اگر 20 درصد آب مصرفی صرفه‌جویی شود، مشکل کم‌آبی در کشور برای همیشه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول