اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک:

کسب ثروت برای بهبود زندگی با پژوهش محقق می‌شود

فرماندار اراک گفت: کسب ثروت برای بهبود زندگی با پژوهش محقق می‌شود.

کسب ثروت برای بهبود زندگی با پژوهش محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسلم پورقاسمیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی که در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک گشایش یافت اظهار داشت: توسعه علمی یکی از نیازهای جدی و از اولویت‌های کشور است که طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا توسط دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از اساسی‌ترین نیازهای کشور برای دستیابی به رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: پژوهش شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است که می‌تواند مسیر رسیدن به توسعه در بخش‌های مختلف را هموار سازد.

فرماندار اراک با بیان اینکه کسب ثروت برای بهبود زندگی مردم مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان و محققان دانشگاه‌ها است، ادامه داد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور را فراهم می‌کند.

پورقاسمیان ادامه داد: توسعه علمی یکی از نیازهای جدی و از اولویت‌های اساسی کشور است که سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری صورت گرفته که کمک بسیاری به شکل گیری اقتصاد دانش بنیان کرده است.

وی افزود: یکی از راه‌های پژوهش خوب مطالعه کردن است که باید این مهم در بین دانش‌آموزان علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی و کمک درسی به سایر کتاب‌ها نیز رواج یابد.

فرماندار اراک اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش‌های مکتوب و کاربردی دانش پژوهان کشور ما، خودکفایی و عدم وابستگی را به دنبال دارد و البته همه این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز گفت: نمایشگاه هفته پژوهش محل عرضه دستاوردهای پژوهشی و توانمندی‌های علمی به مردم و کاربردی کردن پژوهش‌ها در راستای برطرف کردن نیازهای جامعه است.

علی نیازی افزود: این نمایشگاه متشکل از 40 غرفه در بخش دانشگاهی در مجموعه ورزشی دو هزار نفری سالن شهدای پنج مرداد اراک دایر شده است.

مدیر اجرایی هفته پژوهش با بیان اینکه این نمایشگاه قرار بود در دو بخش دانشگاهی و صنعت برگزار شود، عنوان کرد: متأسفانه بخش صنعت از این نمایشگاه استقبال نکرد.

دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی بیان داشت: اکثر شرکت‌ کنندگان مربوط به بخش‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا بیست و هشتم آذر ماه هر روزه از ساعت 9 صبح الی 17 عصر برای بازدید علم‌آموزان و علاقمندان دایر است.

نیازی بیان داشت: نمایشگاه کتاب نیز با حضور ناشران و مولفان استانی و کشوری همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی برای استفاده بهتر دانشجویان و اساتید در این مکان برقرار خواهد بود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی سال 92 به همت دانشگاه آزاد اسلامی اراک و با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، مسلم پورقاسمیان فرماندار اراک، ملک سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و جمعی از مدیران کل و مسئولان اجرایی استان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی در سالن دو هزار نفری شهدای پنجم مرداد اراک گشایش یافت.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول