اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی بیرجند:

کتابخانه‌ سعیدی بیرجند کتابخانه برتر خراسان‌جنوبی شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، کتابخانه‌ عمومی استاد سعیدی بیرجند در ردیف کتابخانه نهادی، رتبه نخست استان شد.

کتابخانه‌ سعیدی بیرجند کتابخانه برتر خراسان‌جنوبی شد

محمود کاظم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: هر ساله گروه کارشناسان و بازرسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تمامی کتابخانه‌های سطح کشور بازدید کرده و کتابخانه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه کارشناسی با حضور مدیر‌کل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در عرض سه روز از 59 کتابخانه سطح استان بازدید کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان این‌که 15 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان بیرجند وجود دارد، افزود: از این تعداد هشت کتابخانه نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی هستند.

عضویت 11 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی بیرجند

کاظم‌زاده اذعان داشت: در مجموع بیش از 11 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی بیرجند عضو بوده و بیش از 140 هزار نسخه کتاب نیز در آن نگهداری می‌شود.

وی با بیان این‌که کتابخانه استاد سعیدی از جمله کتابخانه‌های نهادی محسوب می‌شود، گفت: این کتابخانه با 2 هزار و 426 عضو به لحاظ اعضا در جایگاه نخست در بین سایر کتابخانه‌های خراسان جنوبی قرار گرفته است.

مراجعه بیش از 203 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون بیش از 203 هزار و 600 نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

کاظم‌زاده یادآور شد: طی بازدید به عمل آمده توسط گروه کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، میانگین عمومی کتابخانه‌های نهادی بیرجند 77.99 اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند امتیاز 84.79 را از 100 امتیاز کسب کرده و دارای بالاترین امتیاز در بین تمامی کتابخانه‌های عمومی این استان معرفی شده است.

هفت ایستگاه مطالعه در اماکن عمومی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند یادآور شد: کتابخانه دکتر محمود رفیعی که جزء کتابخانه‌های مشارکتی بیرجند است نیز در بخش مشارکتی توانست رتبه نخست استان را از آن خود کند.

کاظم‌زاده اذعان داشت: در حال حاضر در بیرجند هفت ایستگاه مطالعه در اماکن عمومی فعال است.

انتهای پیام/69017/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول