اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره استعدادهای درخشان اردبیل:

دارندگان نشان‌های برتر دانش‌آموزی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان اردبیل گفت: تمامی دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی دانش‌آموزی می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

دارندگان نشان‌های برتر دانش‌آموزی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا دانشگر عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات المپیادهای علمی در اردبیل اظهار داشت: برای آمادگی بیشتر داوطلبان شرایط شرکت‌کنندگان و منابع امتحانی مرحله اول آزمون المپیادهای علمی سال تحصیلی 93-92 اعلام شده است.

وی تصریح کرد: دارندگان مدال طلای کشوری از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها معاف هستند و به عضویت تیم المپیاد کشوری جمهوری اسلامی ایران در می‌آیند.

دانشگر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این افراد آخرین سال تحصیلی خود را برای طی دوره نهایی در باشگاه دانش‌پژوهان جوان می‌گذرانند و در نهایت از میان آنان تیم‌های ملی اعزامی به مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزانی که پس از پایان دوره آموزشی تابستانی با دریافت مدال طلا به عضویت باشگاه دانش‌پژوهان جوان و تیم‌های المپیاد جمهوری اسلامی ایران در می‌آیند که پس از شرکت در آزمون‌های سال چهارم و اخذ دیپلم متوسطه مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون شرکت در کنکور سراسری توسط معاونت دانش‌پژوهان برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان در زیر گروه مربوطه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزیدگان المپیاد ادبی علاوه بر رشته‌های زیر گروه علوم انسانی می‌توانند رشته‌های زیر گروه هنر را نیز برگزینند، دانش‌آموزانی که در پایان دوره آموزش تابستانی موفق به اخذ مدال‌های نقره و برنز کشوری می‌شوند مطابق مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، می‌توانند در کنکور سراسری از 20 درصد سهمیه در زیر گروه آزمایشی مربوطه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان در ادامه گفت: تمامی دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز جهت بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی می‌شوند که زمان و نحوه ثبت‌نام در این رقابت علمی به محض وصول بخشنامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به اطلاع کلیه دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره دوم می‌رسد.

دانشگر همچنین از ثبت‌نام در پنجمین المپیاد نانو خبر داد و افزود: این ثبت‌نام تا 15 بهمن ماه سال‌جاری ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره دوم می‌توانند با مراجعه مستقیم به آدرس اینترنتی باشگاه نانو به صورت فردی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دانشگر خاطر نشان کرد: روش ثبت‌نام به صورت گروهی در یکی از نهادهای ترویجی مناسب است و به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که با مراجعه به پژوهش‌سرای ناحیه و منطقه محل تحصیل خود در المپیاد نانو ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول