اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان:

سند راهبردی نخبگان در کشور اجرا می‌شود

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: سند راهبردی نخبگان با هدف هدایت و حمایت از دانشجویان توانمند به زودی در کشور اجرایی می‌شود.

سند راهبردی نخبگان در کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید سهراب‌پور در همایش استعدادهای درخشان به همراه تجلیل از برگزیدگان علمی دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در قزوین برگزار شد، با بیان اینکه سند راهبردی نخبگان به مدت یک سال تدوین و سال گذشته ابلاغ شده که هنوز این سند اجرایی نشده است، اظهار داشت: این سند با هدف هدایت و حمایت از دانشجویان توانمند به زودی در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه حاکم ظالم و بعثی کشور همسایه با حمایت کشورهای غرب و شرق ناجوانمردانه به نظام نوپای انقلاب اسلامی ایران حمله کرد، ابراز داشت: در این جنگ تحمیلی کشور ما دچار خسارت‌ها و زیان‌های بی‌شماری شده بود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بعثی توانستند به پیروزی برسند، ادامه داد: بعد از تحقق این مهم مسئولان این نظام بازسازی کشور را شروع کردند.

سهراب‌پور با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان مومن و متخصص برای دفاع از انقلاب اسلامی ابداعات و اختراعاتی داشتند، بیان کرد: با این وجود از 15 سال گذشته نهضت واقعی علمی در کشور شروع شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پرچمداری این نهضت را بر عهده گرفتند، ابراز داشت: ایشان همه دانشجویان و اساتید دانشگاه را به پژوهش و جنبش نرم‌افزاری تشویق کردند و در سال 84 به دستور رهبر فرزانه انقلاب بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد که زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت کند.

وی با بیان اینکه شناسایی، حمایت، هدایت و جذب نخبگان از جمله برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان است، ابراز داشت: آئین‌نامه‌هایی این بنیاد دارد که توسط مسئولان مربوطه نقایص آنها برطرف می‌شود.

سهراب‌پور با اشاره به اینکه بهمن 89 مقام معظم رهبری سران سه قوه و اعضای شورای انقلاب فرهنگی را دعوت کردند و به آنان در اجرای برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان و وضعیت نخبگان کشور تاکید کردند، اضافه کرد: در این جلسه سند راهبردی نخبگان و بانک اطلاعات نخبگان به دستور ایشان پیگیری شد تا وضعیت روشنی از نخبگان کشور به‌دست آید.

تدوین 90 درصد از بانک اطلاعات نخبگان کشور

این مسئول بیان کرد: همچنین بانک اطلاعات 90 درصد از نخبگان کشور آماده شده است و در این بانک اطلاعات و مشخصات وضعیت زندگی نفرات برتر کنکور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ثبت شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هر جوانی انتظار دارد که در یکی از دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت شود، ابراز داشت: این انتظار نامعقولی است چراکه دولت نمی‌تواند بیشتر از این بزرگتر شود بر این اساس باید جوانان و دانشجویان با بهره‌گیری از امکانت موجود جامعه در کارآفرینی و اشتغال‌زایی تلاش کنند.

سهراب‌پور با اشاره به اینکه اهمیت راه‌اندازی شرکت بنیان علمی و خدماتی روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود، بیان کرد: دانشجویان با تحقق این مهم می‌توانند فعالیت‌های مهمی در این شرکت‌ها در راستای کسب درآمد و ارتقای و فناوری علمی انجام دهند.

اجرای طرح شهید تهرانی‌مقدم در بنیاد ملی نخبگان

این مسئول به برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: فعالیت کمیته جذب نخبگان و اجرای طرح شهید تهرانی مقدم از جمله این برنامه‌ها است که در راستای حمایت از دانشجویان استعدادهای برتر اقدامات به‌سزایی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت دانش‌بنیان از وظایف اصلی علوم و فناوری است، بیان کرد: صندوق شکوفایی و نوآوری در این بنیاد فعال شده است و دانشجویان استعدادهای برتر و نخبه می‌توانند از آن تسهیلات دریافت کنند.

سهراب‌پور با اشاره به اینکه اساتید در دانشگاه‌ها امید و انگیزه دانشجویان را در کسب علم و دانش افزایش دهند، اظهار داشت: آنان با تحقق این مهم می‌توانند این جوانان را در راه رسیدن به توسعه علمی کشور کمک کنند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه باید از توانایی و استعدادهای دانشجویان برتر کشور در راستای رشد علمی و تصمیم‌گیری‌های ملی کشور استفاده بهینه شود، خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ایران در آینده با کم‌ترین سرعت به قله‌های رفیع پیشرفت در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی می‌رسد.

انتهای پیام/77009/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول