اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

نخبگان حلقه مفقوده در مسیر توسعه سیستان و بلوچستان را کشف کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخبگان حلقه مفقوده در مسیر توسعه سیستان و بلوچستان را کشف کنند.

نخبگان حلقه مفقوده در مسیر توسعه سیستان و بلوچستان را کشف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط‌هاشمی ظهر امروز در دیدار با نخبگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر انسان نخبه را در کنار مدیران کارآمد و با تجربه و برنامه محوری که مبتنی بر علم و دانش و تکنولوژی روز باشد محور بدانیم، می‎تواند مسیر رسیدن به ترقی و تعالی را که با شأن انسان منطبق است ترسیم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در جامعه امروز که حل مسائل پیچیده و هزینه‌بر است، یک پروژه ارزش اجتماعی خودش را حفظ نمی‎کند و بر ذائقه نمی‎نشیند.

این مسئول ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان با وجود موقعیت ممتاز و استراتژیک و منابع نهفته در عمق زمین و دریا و وجود این همه نخبه و تعداد کثیر مراکز علمی با عدم ماندگاری منابع انسانی و مالی در استان مواجه هستیم.

اوسط‌هاشمی افزود: ظرفیت‎های کثیری را که این استان دارد اگر کشور دیگری داشت آن را محور تولید ثروت قرار می داد و رفاه مردم را تأمین می‎کرد.

وی گفت: این استان فاقد زیرساخت‎های فرهنگی و اقتصادی است و فاصله آن از حیث توسعه با سایر استان‎ها بسیار عمیق است در حالی که سرشار از عنصرهای کارساز در تغییر و تحول است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید قابلیت توقف و ارتقاء میل به مهاجرت به این استان را ایجاد کنیم.

این مسئول از نخبگان خواست به دنبال حل مسئله و حلقه مفقوده در مسیر توسعه استان باشند و چرایی عدم توسعه یافتگی استان را کشف کنند.

اوسط‌هاشمی خواستار تغییر نگاه نخبگان نسبت به نقش خودشان و دامنه جغرافیایی که زیست دارند شد.

وی ابراز داشت: نخبگان نباید هیچ فاصله‎ای را بین خود و مجموعه دولتی احساس کنند و هر ایده‎ای که قابلیت علمی و مبتنی بر دانش دارید ارائه دهند.

مصیب پهلوانی رئیس بنیاد نخبگان در این جلسه از تشکیل بانک اطلاعات، تشکیل کمیته ثبت اختراعات و تشکیل کمیته تجاری سازی و مطالعه بر روی سند توسعه اشتغال استان خبر داد .

محسن کالوندی مشاور استاندار در امور جوانان نیز گزارشی از عملکرد یکساله در حوزه جوانان ارائه داد و از اعزام 500 نفر از جوانان استان به نمایشگاه‌های مختلف و ثبت 85 اختراع در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رشد صددرصد اختراعات استان خبر داد.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول