اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو هفته آینده

جلسه دوم شورای عالی محیط زیست برگزار می‌شود

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری جلسه دوم شورای عالی محیط زیست تا دو هفته آینده در کشور خبر داد.

جلسه دوم شورای عالی محیط زیست برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمدعلی کیخا بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان خواستار تغییر بخشی‌نگری در طرح‌های زیست‌محیطی شد و اظهار کرد: دولت توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی دارد.

وی به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست برای نخستین بار پس از سال‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: جلسه دوم شورای عالی محیط زیست تا دو هفته آینده برگزار می‌شود.

کیخا در ادامه مدیریت یکپارچه برای احیای تالاب انزلی را کلیدی خواند و بیان کرد: سیستم فاضلاب و پسماند دو خطر جدی برای تالاب انزلی محسوب می‌شوند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از ظرفیت‌های قانونی را راهبرد این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی است.

وی احیای تالاب انزلی را نیازمند فعالیت‌های مختلف دانست و تصریح کرد: بهره‌مندی خردمندانه باید در دستور کار استفاده از تالاب انزلی باشد.

*احیای تالاب انزلی اعتبار می‌گیرد

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور به اتمام فاز نخست پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سال 91 اشاره کرد و گفت: فاز دوم پروژه مذکور از سال 93 آغاز می‌شود.

محمدعلی نجفی پسماند، فاضلاب و رسوب را سه محور فاز دوم اجرایی مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک در تالاب انزلی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرای برنامه احیای تالاب انزلی همکاری لازم را داشته باشند.

وی حفاظت از محیط زیست برای توسعه گیلان را ضرورت دانست و بیان کرد: توسعه پایدار با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌ها و مردم محقق می‌شود.

نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی دارد، خاطرنشان کرد: رایزنی رئیس جمهور با مقام‌های ژاپنی در سفر به نیویورک نشان‌دهنده نگاه بلند روحانی به موضوع مذکور است.

استاندار گیلان از اختصاص اعتبار ویژه برای احیای تالاب انزلی در بودجه سال 93 خبر داد و تصریح کرد: تالاب انزلی فرصتی برای گیلان و ایران است و باید از این فرصت بهره‌مند شد.

وی اختصاص اعتبار به منظور احیای تالاب انزلی را سرمایه‌گذاری برای اقتصاد گیلان دانست و یادآور شد: آبگرفتگی‌های شهرهای حاشیه تالاب انزلی به دلیل جمع شدن رسوب در این تالاب است.

*همکاری فنی جایکا برای احیای تالاب انزلی

نماینده آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران نیز در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: دولت ژاپن و جایکا آماده همکاری فنی بیشتر برای احیای تالاب انزلی هستند.

یاسوتو تاکه‌اوچی حفاظت از محیط زیست را از اولویت‌های فاز نخست مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی دانست و بیان کرد: تقویت مکانیسم مذکور نیازمند همکاری بیشتر است.

وی بر اقدام‌های لازم برای بهبود محیط زیست تالاب انزلی تاکید کرد و یادآور شد: سازمان محیط زیست و استانداری گیلان نقش مهمی در اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به عهده دارد.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول