اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

300 اثر تاریخی بوشهر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از ثبت 300 اثر تاریخی استان بوشهر در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

300 اثر تاریخی بوشهر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در نشست استاندار با مسئولان میراث فرهنگی بوشهر با بیان اینکه بوشهر 300 اثر تارخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد اظهار داشت: قدمت تاریخی بوشهر و واقع شدن در منطقه استراتژیک خلیج فارس این امکان را برای بوشهر فراهم آورده که به عنوان یک استان مهم و تاریخی مدّنظر باشد.

وی افزود: هر چند 300 اثر تاریخی بوشهر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اما نیاز است یکی از آثار تاریخی این استان هم در فهرست آثار تاریخی جهاتی ثبت شود.

گفت: با توجه به وجود 300 آثار تاریخی منحصر به فرد در استان لازم است یکی از این آثار ثبت جهانی شود.

رستمی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد، گفت: بوشهر تاریخی منحصر به فرد دارد و می‌توان به عنوان یک استان تاریخی از آن نام برد چراکه از یک‌هزار اثر تاریخی موجود در استان 300 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی منحصر به فردی است به گونه‌ای که وجود صدها اثر تاریخی از چهار هزار سال پیش نشان از قدمت تاریخی این استان دارد.

رستمی ادامه داد: استان بوشهر در ایام تعطیل به‌ویژه نوروز محلی برای مسافرت هموطنان است چراکه وجود آثار تاریخی و آب و هوای معتدل در آن ایام این امکان را به هر مسافری می‌دهد که به این استان سفر کند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای ایام نوروز با حضور دستگاه‌های عضو ستاد استقبال از مسافران نوروزی انجام خواهد شد تا همچون سال‌های گذشته زمینه لازم برای حضور مسافران نوروزی در بوشهر فراهم شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول