اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پژوهش و فناوری نیروی محرکه پیشرفت و توسعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پژوهش و فناوری به عنوان نیروی محرکه پیشرفت در توسعه پایدار باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

پژوهش و فناوری نیروی محرکه پیشرفت و توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش لازمه رسیدن به موفقیت و رشد و توسعه در کشور است که می‌طلبد دستگاه‌های مختلف به این مهم توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به پژوهش و فناوری از مولفه‌های مهم در توسعه علمی کشور است، تصریح کرد: بدون شک قدرت و استقلال کشور به امر پژوهش و تولید علم وابسته است به ویژه در شرایط امروز که کشور بیش از هر زمان دیگری به خودکفایی نیاز دارد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه اگر خواهان توسعه پایدار در تمامی حوزه‌ها هستیم باید به بحث توسعه تحقیق و پژوهش به ویژه در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم، بیان کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشور برای دستیابی به پیشرفت و توسعه همه جانبه است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

دری ‌نجف‌آبادی ادامه داد: یکی از جایگاه‌های ارزشمند در توسعه و توانایی علمی فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در عرصه پژوهش و فناوری است که خوشبختانه دانشگاه‌ها به این مهم توجه خوبی دارند.

وی تاکید کرد: پیشرفت و توسعه با تحقیقات علمی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه توجه به امر سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دستیابی کشورهای پیشرفته جهان به اقتدار و توانمندی به واسطه توسعه علم و دانش در این کشورها است، بیان کرد: پژوهش فعالیت منسجم برای رسیدن به شناخت روشن از مفاهیم پیرامون و راهی برای گسترش مرزهای دانش است.

دری ‌نجف‌آبادی‌ افزود: پایه، اساس و سنگ ‎بنای توسعه کشور را تحقیق و پژوهش تشکیل می‎دهد و اگر قرار است به توسعه و پیشرفت برسیم باید نتایج پژوهش را در زندگی مردم ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: هر کشور و اجتماعی که بتواند در بحث علم و ضرورت پژوهش سرمایه‌گذاری کند، راحت‌تر خواهد توانست به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/87001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول