اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت

حمل 9 میلیون تن کالا و جابجایی 551 هزار مسافر در هرمزگان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از حمل 9 میلیون تن کالا و جابجایی 551 هزار مسافر در شش ماهه نخست سال‌ جاری خبر داد.

حمل 9 میلیون تن کالا و جابجایی 551 هزار مسافر در هرمزگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش جهانبخش ظهر امروز در آستانه فرا رسیدن 26 آذر روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخص‌های حمل و نقل در بخش‌های بار و مسافر در شش ماهه امسال رشد چشمگیری داشته است بطوری‌که در بخش کالا 4.9 رشد جابجایی کالا را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش کالا در مجموع 20 میلیون تن از مبدا استان حمل شد و یک میلیون و 442 هزار و 783 نفر مسافر نیز توسط حمل و نقل عمومی از استان جابجا شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان میزان جابجایی کالاهای ترانزیتی را در سال گذشته 3.5 میلیون تن اعلام کرد که به گفته وی این رقم در شش ماهه امسال یک میلیون و 731 هزار تن بوده است.

جهانبخش در ادامه با اشاره به توسعه خدمات ایمنی در محورهای مواصلاتی از نصب 10 دستگاه دوربین کنترل نظارتی آنلاین در بزرگراه‌های استان خبر داد و گفت: 15دستگاه تردد شمار بر خط نیز در 26 محور، داده‌های ترافیکی و تردد را بطور آنلاین رصد و گزارش می‌کنند.

این مسئول همچنین از نصب هشت دستگاه دوربین نسل جدید کنترل سرعت در محورهای پرتردد استان خبر داد و گفت: در راستای توسعه اقدامات کنترلی در محورهای استان هشت دستگاه دوربین نسل جدید که قابلیت ثبت پلاک و سرعت را بطور دقیق دارد در محورهای استان نصب شده است که شمار دوربین‌های کنترل سرعت را به 28 دستگاه می‌رساند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان بخش دیگری از عملکرد مجموعه خود نام برد و خاطرنشان کرد: در این راستا 15 مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی و 15 مدرسه دیگر نیز ایمن‌سازی آموزشی شده است.

وی در ادامه از افتتاح 17 مجتمع رفاهی نام برد که در فازهای نخست به بهره‌برداری رسیده و 19 مجتمع نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال ساخت است.

جهانبخش اضافه کرد: تاکنون 49 موافقت اصولی فعال در این بخش صادر شده و تا پایان امسال حداکثر شمار مجتمع‌های افتتاحی به 19 مورد می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت شهرک بزرگ حمل و نقلی یادآور شد: این شهرک به میزان 50 هکتار شامل پارکینگ‌ها، استقرار شرکت‌ها و راه‌های دسترسی در فاز نخست حداکثر یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و 100 هکتار دیگر نیز در فازهای دو و سه دنبال می‌شود.

وی همچنین از صدور 52 رای مبنی بر تخلف شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر خبر داد و گفت: علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، در بخش کنترل و نظارت با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

جهانبخش همچنین از واگذاری پایانه مسافری در حال ساخت به شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: این سازه پس از تکمیل میزان مشارکت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در اختیار شهرداری بندرعباس است که باید به اتمام برساند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در پایان با اشاره به جایگاه استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان حمل و نقلی کشور خواستار توجه جدی مسئولان به ظرفیت‌های این بخش که به گفته وی نبض اقتصاد کشور را در دست دارد شد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در خواست کرد در همه بخش‌ها با سرمایه‌گذاری از حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/88007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول