اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل‌ مطرح کرد

جابه‌جایی‌ 1.840 ‌‌هزار مسافر ‌توسط ناوگان حمل و نقل مسافری اردبیل

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از یک میلیون و 840 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری در این استان جابجا شده‌اند.

جابه‌جایی‌ 1.840 ‌‌هزار مسافر ‌توسط ناوگان حمل و نقل مسافری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی اکبری صبح امروز در آستانه 26 آذر روز حمل و نقل در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 85 شرکت حمل و نقل کالا به صورت خصوصی، تعاونی و دولتی با 15 هزار و 89 راننده و تعداد 8 هزار و 505 دستگاه کامیون دارای کارت هوشمند با میانگین سنی 18.99 سال در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری به همت شرکت حمل و نقل بار و کالا بیش از 2 میلیون و 559 هزار تن کالا حمل شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: در بخش حمل و نقل مسافر 45 شرکت در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که با یک هزار و 495 دستگاه ناوگان با عمر متوسط اتوبوس 12.83 سال، مینی‌بوس 22.36 سال، سواری 8.05 سال با 4 هزار و 559 راننده مشغول فعالیت هستند.

علی اکبری گفت: در هشت ماه سال جاری در سطح استان اردبیل به همت بخش حمل و نقل مسافر بیش از یک میلیون و 840 هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان باید با آخرین قوانین و مقررات حمل و نقل آشنا باشند، تصریح کرد: نخستین بحث در حمل و نقل جاده‌ای بحث ایمنی است و مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافربری و مسئولان فنی باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل بیان داشت: هیچ راننده وسیله نقلیه حق ندارد در خارج از پایانه مسافری در میادین شهر اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر کند که در این زمینه از مسافران انتظار می‌رود از داخل پایانه مسافری اقدام به تهیه بلیت کنند.

علی اکبری با بیان اینکه همه باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنیم، افزود: تکریم مسافر و جلب رضایت مردم در نهایت جلب رضایت الهی است و رانندگان برای انجام فرایض دینی به ویژه نماز باید در بهترین مکان توقف کنند و همه باید در مسیر حل مشکلات مسافران با همکاری بیشتر تلاش واقعی داشته باشند.

1600 دانش‌آموز با مبانی ایمنی و ترافیک آشنا شده‌اند

وی در مورد اقدامات ایمنی انجام شده در سطح استان عنوان کرد: در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و بالا بردن ضریب ایمنی و تردد در جاده‌ها و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه در سال جاری این اداره کل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله طرح ارتقای ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در 20 روستا با همکاری پلیس راه و مرکز مدیریت حوادث پزشکی کرده است.

عضو شورای ترافیک استان ادامه داد: در طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها 22 مدرسه با یک هزار و 600 نفر دانش‌آموز با مسائل ایمنی و ترافیک آشنا شدند.

علی اکبری گفت: این طرح‌ها سبب شده که در هشت ماه سال جاری تلفات موتور‌سواران 19.2 درصد کاهش یابد که در این ارتباط بیش از صدها کلاه ایمنی نیز به صورت رایگان در بین راکبان موتور‌سیکلت توزیع شده است.

این مسئول در مورد فعالیت مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تاکید کرد: در حال حاضر تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در محورهای استان اردبیل ارائه خدمات می‌کنند که در محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – خلخال و اردبیل – مغان واقع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای اداری استان در پایان سخنان خود در مورد عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو نیز ابراز داشت: در هشت ماه امسال تعداد 8 هزار و 613 وسیله نقلیه سنگین به مراکز مکانیزه معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 8 هزار و 196 مورد پذیرش و 417 مورد به علت نقص فنی رد شدند.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول