اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

ورود 10 میلیون خودرو به گیلان در 8 ماهه گذشته

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ورود 10 میلیون خودرو به این استان در 8 ماه گذشته خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 16 درصد رشد داشته است.

ورود 10 میلیون خودرو به گیلان در 8 ماهه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور پیش از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان در نشست خبری با اشاره به وضعیت شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر اظهار کرد: در گیلان 160 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا و 120 شرکت حمل و نقل مسافر فعالیت دارند.

وی سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر را از جمله ظرفیت‌های گیلان افزود و گفت: ‌100 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین‌المللی در گیلان فعالیت می‌کنند.

این مسئول به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان اشاره و گفت: حدود 9 هزار و 400 ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند که حدود 3 هزار و 100 دستگاه در بخش مسافر و 6 هزار و 300دستگاه در بخش کالا است.

وی با بیان اینکه حدود 19 هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 11 هزار و 900 راننده در بخش کالا و 7 هزار و 100 راننده در بخش مسافر است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان درباره جابجایی کالا افزود: در 8 ماه گذشته حدود 5 میلیون تن کالا توسط 367 هزار دستگاه از گیلان جابجا شده است که 35 درصد این جابجایی درون استانی و 65 درصد برون استانی بوده است.

علیپور با اشاره به حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور آستارا با میزان جابجایی 144 هزار تن کالا در واردات و 500 هزار تن در بخش صادرات رتبه سوم کشور را در صادرات و واردات جاده‌ای کسب کرده است.

وی سهم مرز آستارا در واردات و صادرات کشور را 11 درصد کل مرزهای جاده‌ای کشور ذکر کرد و یادآور شد: عمده کالای وارداتی، تخته، اکسید آهن و شکر و نیز کالای صادراتی شامل سیمان، تره‌بار و شیشه بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از بهره‌برداری 8 مجتمع خدماتی - رفاهی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: 13مجتمع خدماتی - رفاهی نیز در حال احداث است.

علیپور با اشاره به ایمنی و ترافیک گیلان متذکر شد: 280 مدرسه حاشیه راه‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها زیر پوشش قرار گرفتند.

وی اجرای این طرح را در 30 مدرسه در سال‌جاری عنوان کرد و یادآور شد: اجرای طرح ایمن‌سازی فیزیکی 133 مدارس حاشیه راه‌های گیلان در 204 مدرسه در سال‌جاری انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به اجرای طرح آموزش ارتقاء‌ ایمنی عابران و موتورسواران در 5 محور گیلان اشاره کرد و افزود: سه محور دیگر در سال‌جاری زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

علیپور همچنین از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه 20000141 در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه امروز رسما افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول