اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 30 درصدی جابه‌جایی کالا در خراسان جنوبی

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان جنوبی از جابه‌جایی 2 هزار و 320 تن کالا در 8 ماه امسال در استان خبر داد و گفت: جابه‌جایی این مقدار کالا نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی جابه‌جایی کالا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در بخش کالا در 8 ماه سال جاری 2 هزار و 320 تن کالا در خراسان جنوبی جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: این مقدار کالا نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان جنوبی، تعداد ناوگان‌های باری استان را 4 هزار و 735 دستگاه برشمرد و گفت: متوسط عمر ناوگان استان 4.1 سال بوده که نسبت به میانگین کشوری یعنی 15.9 سال جوان‌تر است.

نصری اضافه کرد: تعداد شرکت‌های حمل و نقل در سطح استان 54 عدد بوده و در حال حاضر 804 هزار نفر راننده شاغل در بخش کالا فعالیت می‌کنند.

وی تعداد شرکت‌های مسافربری استان را برابر با 34 مورد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 270 نفر راننده شاغل در بخش مسافربری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان جنوبی از صادرات 161 هزار تن مشتقات نفتی از پایانه مرزی ماهیرود خبر داد و افزود: همچنین 156 هزار تن ترانزیت توسط 6 هزار و 357 دستگاه از این پایانه طی هشت ماه امسال عبور کرده است.

نصری تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی در سطح استان را 19 باب اعلام کرد و افزود: تعداد شش مجتمع در حال احداث است که از این تعداد سه باب در قاین سه‌راه حوزه رباط، سربیشه در بخش درح و محور فردوس بجستان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: میزان اعتبار این پروژه‌ها برای فاز یک 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان جنوبی از اتمام ساختمان تجاری پایانه مرزی ماهیرود خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود مجموع این سایت تا پایان سال 93 به بهره‌برداری برسد.

نصیری خاطرنشان کرد: در سطح استان پنج پروژه در حال احداث وجود دارد که اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر 12 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل ساختمان آتش‌نشانی ماهیرود، ساختمان اداری در درح، قرار‌گاه پلیس‌راه استان و پاسگاه بشرویه بوده است.

انتهای پیام/69024/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول