اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد

افزایش برخورد با رانندگان متخلف در استان البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از افزایش برخورد با رانندگان متخلف در این استان خبر داد.

افزایش برخورد با رانندگان متخلف در استان البرز

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال جاری طرح‌های متعددی از سوی پلیس با هدف کنترل و بهبود فرهنگ ترافیکی و برخورد با رانندگان متخلف در سطح استان البرز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح‌های فوق جریمه رانندگان نیست، بلکه در تلاش هستیم با ابزار قانونی که در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد، فرهنگ صحیح ترافیکی را در استان نهادینه کرده و میان رانندگانی که به قانون احترام گذاشته و آنهایی که بی‌توجهی می‌کنند، تفاوت قائل شده باشیم.

*رعایت قانون از سوی اکثریت رانندگان البرزی

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: اصلاح فرهنگ ترافیکی نیازمند ابزارها مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی است و به طور قطع اگر رسانه‌ها و متولیان امور فرهنگی در این حوزه با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند حرکت نکنند، پلیس به تنهایی نمی‌تواند اهداف کشور را محقق کند.

شریفی گفت: پلیس ابزار قانونی در اختیار دارد و تنها می‌تواند رانندگان متخلف را جریمه و در شرایط خاص خودروی آنها را متوقف و به پارکینگ منتقل کند، اما اینکه این اقدامات تنبیهی با هدف تأمین امنیت شهروندان و خود رانندگان اجرا می‌شود، موضوعی است که باید از سوی نهادهای آموزشی و فرهنگی به ویژه رسانه‌ها در جامعه نهادینه شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی از سوی راهنمایی و رانندگی برای اصلاح فرهنگ ترافیکی در استان و برخورد با رانندگان متخلف انجام شده است، گفت: از ابتدای سال جاری چندین طرح برای برخورد با رانندگان متخلف در سطح استان اجرا شده که نتیجه آن افزایش اعمال قانون از سوی ماموران پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: خوشبختانه اکثر رانندگان استان به قانون احترام می‌گذارند، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید کارهای فرهنگی بیشتری در کنار برخورد قاطع قانونی با متخلفان در سطح استان البرز صورت گیرد.

*افزایش 24 درصدی ثبت تخلفات رانندگی در البرز

شریفی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آبان در مجموع بیش از 950 هزار تخلفات رانندگی در سطح استان البرز از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 24 درصد افزایش دارد که نشان‌دهنده افزایش کنترل عملکرد رانندگان و ثبت تخلفات آنها است.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: همچنین در این مدت حدود 14 هزار موتورسیکلت به دلیل تخلفات راکبان آنها از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

شریفی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه و طی 8 ماه نخست سال در مجموع بیش از 7 هزار خودرو که رانندگان آنها تخلفات حادثه‌ساز و پرخطر داشتند، از سوی ماموران توقیف شده است.

وی تاکید کرد: همه‌ی این اقدامات برای حفظ امنیت شهروندان است و انتظار داریم که تلاش‌های گسترده ماموران راهنمایی و رانندگی توسط رسانه‌ها به درستی برای مردم تبیین شود.

*هدف پلیس فقط جریمه کردن و توقیف خودروها نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز بیان داشت: در تمام اقدامات پلیس نکته‌ای که انتظار داریم مردم آن را درک کنند این است که هدف ما فقط جریمه کردن نیست و اهداف کلان‌تر و مهم‌تری در متن اجرای طرح‌های قانونی مد نظر قرار دارد.

شریفی گفت: هدف اصلی حفظ امنیت شهروندان و تفکیک میان رانندگانی است که به قانون احترام می‌گذارند و به طور قطع پلیس بی‌دلیل خودرویی را متوقف نکرده و راننده‌ای را مورد جریمه مالی قرار نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر این اهداف به درستی از سوی رسانه‌ها برای مردم تشریح و تبیین شوند، به طور قطع شاهد همکاری بیشتر مردم و رانندگان با ماموران پلیس خواهیم بود که این امر نیازمند همکاری و تعامل همه‌جانبه و اجرای طرح‌های فرهنگی میان‌مدت و بلندمدت است.

انتهای پیام/2302/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول