اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور هنری وزیر ارشاد:

25 دستگاه، متولی فرهنگ و هنر در کشور هستند

مشاور هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه 25 دستگاه متولی فرهنگ و هنر در کشور داریم، گفت: با این حال سهم پاسخگویی وزارت ارشاد در مورد مشکلات این حوزه نسبت به 24 دستگاه دیگر قابل مقایسه نیست.

25 دستگاه، متولی فرهنگ و هنر در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید شاه‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور در بوشهر اظهار داشت: در همایش مدیران ارشاد استان‌ها، تبیین ماموریت‌های مدیران ارشاد با وظایفی که وزارت ارشاد عهده‌دار است صورت می‌گیرد ضمن اینکه وزارت ارشاد بیش از اختیاراتی که دارد در جامعه مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: 25 دستگاه متولی فرهنگ و هنر در کشور داریم، با این حال سهم پاسخگویی وزارت ارشاد در مورد مشکلات این حوزه نسبت به 24 دستگاه دیگر قابل مقایسه نیست.

وی گفت: وزارت ارشاد پاسخگوی اقداماتی است که تصدی‌گری آن به اندازه پاسخگویی که انجام می‌دهد نیست.

شاه‌آبادی بیان کرد: بالاترین سرمایه ما برای رسیدن به تکالیف در عرصه فرهنگ و هنر به نیروی انسانی بستگی دارد و چالش‌های عمده حوزه فرهنگ و هنر پس از انقلاب اسلامی مربوط به نیروی انسانی بوده است.

مشاور هنری وزیر ارشاد اضافه کرد: بسیاری از چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر مربوط به این است که گویی در این رشته همه دست دارند و می‌توانند وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی در عرصه آموزش فرهنگ و هنر از اولویت‌هاست، بیان داشت: نخستین ویژگی نیروی انسانی عرصه فرهنگ و هنر این است که یک نیروی سربار برای عرصه فرهنگ و هنر نباشد.

شاه‌آبادی گفت: اگر قرار است دانش‌آموختگانی تربیت شوند که در عرصه فرهنگ و هنر اضطراب بیافرینند کار مهمی انجام ندادیم، بنابراین باید نیروهای کارآفرین را در دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر تربیت کنیم.

مشاور هنری وزیر ارشاد گفت: نیاز داریم دانش‌آموخته‌ای را تحویل جامعه بدهیم که دانش و توانایی داشته و بستر کارآفرینی را فراهم کند.

وی گفت: دانشگاه علمی و کاربردی به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر مزیتش کارآفرینی است و نباید راه دانشگاه‌های نظری را دنبال کنیم.

شاه‌آبادی اضافه کرد: مدیران ارشاد باید به مشاغل موجود در حوزه فرهنگ و هنر توجه داشته باشند و باید از شغل‌های موجود به رشته‌های مورد نیاز در عرصه فرهنگ و هنر برسیم.

انتهای پیام/66006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول