اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

توجه به برنامه‌ریزی جامع فرهنگ و هنر در افق 20 ساله

استاندار بوشهر گفت: در افق چشم‌انداز 20 ساله نظام باید به برنامه‌ریزی جامع فرهنگ و هنر توجه کرد.

توجه به برنامه‌ریزی جامع فرهنگ و هنر در افق 20 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست روسای مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و در تمام عرصه‌ها دخیل است و نمی‌توانیم از مسائل فرهنگی بی‌نیاز باشیم.

وی افزود: در توسعه اقتصادی ابعاد فرهنگی بر آن غالب است و اگر به این امر توجه نشود توسعه پایدار نخواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هنرمندان سرمایه‌های کشور و نظام هستند، تصریح کرد: استان بوشهر شرایط خاص فرهنگی دارد و با بیش از 700 کیلومتر ساحل مرکزی امکان تضارب فرهنگی وجود دارد.

سالاری با بیان اینکه با وجود صنایع مختلف نفت و گاز و نیروگاه اتمی و ... امکان تضارب فرهنگی در استان بوشهر وجود دارد، اظهار داشت: ورود دیگر فرهنگ‌ها یک نقطه قوت خواهد بود و اگر بدون برنامه‌ریزی عمل شود با یک تهدید جدی مواجه می‌شویم.

وی گفت: در افق چشم‌انداز 20 ساله نظام باید به برنامه‌ریزی جامع فرهنگ و هنر توجه کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: پیوست‌های فرهنگی که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته می‌شود نشان می‌دهد در امور عمرانی فقط به ساخت و ساز نمی‌توانیم توجه کنیم و باید به ابعاد فرهنگی هم توجه شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با ویژگی‌هایی که دارد مسائل مشترکی را با دیگر استان‌ها خواهد داشت که برنامه‌ریزی خاصی را می‌طلبد.

سالاری با اشاره به ظرفیت‌های بوشهر در عرصه سواحل، گفت: بوشهر برای گردشگری ظرفیت بالایی دارد اما نمی‌توان در گردشگری به مسائل فرهنگی بی‌توجه بود.

وی با تاکید بر آموزش عالی در رشته‌های فرهنگی و هنری، گفت: رشد کمی و کیفی آموزش در عرصه فرهنگ و هنر باید مورد توجه مسئولان امر باشد.

انتهای پیام/66006/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول