اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

گرانفروشی و توزیع نامناسب آرد در برخی مناطق روستایی و عشایری

رئیس شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد از گرانفروشی و توزیع نامناسب آرد در برخی مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

گرانفروشی و توزیع نامناسب آرد در برخی مناطق روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امید جهان‌نژادیان شامگاه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و سایر مسئولان مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: بررسی مشکلات مربوط به آرد استان در مناطق روستایی و عشایری به معنای نادیده گرفتن خدمات همکاران ما در تعاون روستایی استان نیست.

رئیس شرکت غله استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس آمار جمعیتی 312 هزار نفری در روستاها و مناطق عشایری استان زندگی می‌کنند که ماهانه 2 هزار و 350 تن آرد در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این رقم در برخی مواقع به 2 هزار و 800 تن هم می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: سیاست دولت این است که اگر به سیستم توزیع اعتماد داشته باشند و فرمانداری‌ها و مراجع اعلام نیاز کنند مازاد این مقدار نیز تهیه و در اختیار تعاون روستایی برای توزیع قرار می‌گیرد.

وی به نظارت‌های چند وقت اخیر اکیپ‌های نظارتی مسئول برای پیگیری سرنوشت آرد توزیعی در روستاها و عشایر اشاره کرد و گفت: تعداد 41 اکیپ ما در چند مدت اخیر به مناطق مختلف سفر کردند و گزارشی در این خصوص تهیه شده است.

جهان‌نژادیان به برخی از موارد اشاره شده در این گزارش و تخلف‌های انجام گرفته اشاره کرد و گفت: برای مثال توزیع آرد در مناطق نزدیک به مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها خوب و در مناطق دوردست و روستاهای دورافتاده رضایت‌بخش نیست.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شهرستان بویراحمد تعداد 22 روستا از توزیع آرد رضایت داشتند و تعداد 24 روستا نیز از این سیستم ناراضی بودند.

وی قیمت آرد برای واگذاری به عشایر و روستاییان را هر کیسه 40 کیلویی 23 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: معلوم شد که برخی توزیع‌کنندگان در تعاون روستایی از مردم برای هر کیسه آرد 26 هزار تومان پول دریافت کرده‌اند.

جهان‌نژادیان به عدم مدیریت برخی دهیاری‌ها در این خصوص اشاره کرد و افزود: متأسفانه دهیاری‌ها فرم خام را در اختیار توزیع‌کنندگان قرار داده‌اند که آن‌ها نیز از این کار سوء استفاده کرده و آرد را گران‌تر از قیمت معمول به روستاییان و عشایر فروخته‌اند.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول